Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside øvelse

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 74
Fra  MÖTRIK Design Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er ved at lære html og CSS, men inden jeg kan begynde at søge noget job og tjene lidt penge på at bygge hjemmesider op, skal jeg øve mig lidt. Jeg tænkte på om hvordan i øver jer, jeg har min egen hjemmeside der i øjeblikket ikke er oppe, men bruger i bare jeres egen hjemmeside til øvelse?

mvh Alexander Gram Jensen

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

AlexanderJensen:

Hej Amino

Jeg er ved at lære html og CSS, men inden jeg kan begynde at søge noget job og tjene lidt penge på at bygge hjemmesider op, skal jeg øve mig lidt. Jeg tænkte på om hvordan i øver jer, jeg har min egen hjemmeside der i øjeblikket ikke er oppe, men bruger i bare jeres egen hjemmeside til øvelse?

mvh Alexander Gram Jensen

Det lyder som en fin idé, at bruge din egen hjemmeside til at øve dig på. Det gjorde jeg selv, dengang jeg første gang begyndte at kode.

Det kan dog også være en god idé at følge en bog med nogle forskellige "opgaver" eller forsøge at opbygge nogle forskellige hjemmesider. Så opstår der nemlig hurtigt flere udfordringer, hvor når du bygger videre på din egen side, så kan det måske blive mere af det samme, som du allerede har lært.

En mulighed kunne også være at finde nogle fora med HTML/CSS, hvor folk får hjælp. Så kan du prøve at løse nogle af de udfordringer andre sidder med. Når du begynder at lære sproget kan du poste svarende og få feedback. Det er også en god måde at øve dig i at snakke med dem, der skal have løst opgaver. Det kan du få glæde af, hvis du, som du skriver, senere vil sælge ydelser inden for HTML/CSS.

Held og lykke.

Tilmeldt 14. Dec 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der forskel på, om man skal bruge HTML eller CSS når man har Mac?

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LonoPine:
Er der forskel på, om man skal bruge HTML eller CSS når man har Mac?

Nej. Det har intet med styresystem at gøre. Du kunne for den sags skyld bruge Linux og stadig have brug for begge. Det er to vidt forskellige ting.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Kalundborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 185
Fra  Art of Fredskov Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

HTML og CSS er to forskellige sprog, der bruges til 2 forskellige ting.
Metaforisk set kan man betrage HTML'en som skelettet på et hus, og CSS er det maling og tapet - alt udseendet på siden du styrer med det.

Ønsker du hjælp til dette anbefaler jeg du besøger codecademy, her kan du i øvrigt også lærer mange andre sprog.
(Note: Codecademy er på engelsk, men udover det er det lige til at gå til) 

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Projektmageren Fredskov:
Ønsker du hjælp til dette anbefaler jeg du besøger codecademy, her kan du i øvrigt også lærer mange andre sprog.

Sorry didn't see this :)

Fra Kalundborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 185
Fra  Art of Fredskov Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Phillip Dyhr Hobbs:

Projektmageren Fredskov:
Ønsker du hjælp til dette anbefaler jeg du besøger codecademy, her kan du i øvrigt også lærer mange andre sprog.

Sorry didn't see this :)

No worries, it happens for alle once in a while :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)