Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt anderledes moms spørgsmål

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

 

Hvis jeg har indberettet f.eks. 7200,- i salgsmoms, hvad er så selve salget ? Altså jeg kan ikke finde ud af at regne baglæns og se hvilken tal jeg har dvideret med 1,25 for at få 7200.

Nogle gode regnefolk der ved det ?

 

Tilmeldt 24. Dec 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Er hele din omsætning momspligtig? Hvis ja kan du gange din salgsmoms med 4 og du har din omsætning eksl. moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Niclask svarede men jeg forstår nu slet ikke du har spørgsmålet. Hvordan fandt du ud af momsen på 7.500 kr -. Du må vel ha et regnskab som den salgsmoms kommer fra, og de regnskab må da kunne vise din omsætning - som I alle regnskaber jo er uden moms, så du må da let kunne se din omsætning hvis du ved du har indberettet salgsmoms på 7.500 kr?

Har du ikke også indberette købsmoms i øvrigt, mere for at de 7.500 kr ikke er netto moms for så bliver det jo galt. Jeg synes det er lidt foruroligende, at spørgsmålet opstår hvis du har et regnskab du har styr på, og får momsen fra det?

Det er ikke for at drille, men bare for at opfordre til, at se på, om dine regnskabsrutiner er på plads?

Ellers altid - Pris uden moms + 25% (gange 1,25) giver pris med moms

Pris inklusive moms - 20% (gange 0,8) giver prisen uden moms

og som Nicklask skrev - momsen gange 4 giver den omsætning uden moms som salgsmoms (og kun ren salgsmoms) hører til hvis der var moms på hele omsætningen

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

TAK TAK det er bare til en opgave i skolen, hvor jeg skal regne ud hvad der er solgt for hvis f.eks salgsmomsen er 7200,-
Det var bare med om det var så simpelt om jeg bare ganger med 4 :-) Det var det så vist

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)