Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskud/kapitaltilførsel i nyt ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 80
Fra  SponsorDB.dk Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop stiftet et nyt ApS med et kapitalindskud på de obligatoriske kr. 50.000,00. 
Til etablering mangler jeg ca. yderligere kr. 30.000,00, ligesom jeg efterfølgende har behov for et ekstra beløb til markedsføring m.m. Det samlede beløb (omkring kr. 60.000,00) har jeg stående på min privatkonto, så der vil ikke være tale om banklån eller lign.

Mit spørgsmål er nu, hvordan jeg nemmest/mest korrekt løser dette?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det enkle er at du låner pengene til selskabet på alm anfordringslån - en markedsrente (som hovedaktionær) mindst diskonto + 4% men - markeds i alle fald. De penge kan du så kalde tilbage til hver en tid når der er penge. Det vel enkleste men tabes pengene får du ikke fradrag for dem.

Det lidt besværligere er et konvertibelt gældsbrev, lidt samme betingelser MEN det kan konverteres til anparter og har så den fordel, at hvis du gik konkurs, så ville du kunne får fradrag for lånetabet som tab på aktieindkomst

Endeligt kapital forhøjelse, langt mere kompliceret og ikke penge tilbage før salg eller lukning af selskab så det kan jeg ikke forestille mig med et nyt ApS

God vind med dit nye selskab

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 80
Fra  SponsorDB.dk Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det enkle er at du låner pengene til selskabet på alm anfordringslån - en markedsrente (som hovedaktionær) mindst diskonto + 4% men - markeds i alle fald. De penge kan du så kalde tilbage til hver en tid når der er penge. Det vel enkleste men tabes pengene får du ikke fradrag for dem.

Tak for lynhurtigt og kompetent svar, John - altid en fornøjelse.
Jeg hælder umiddelbart mest til løsningen med et anfordringslån, da det lyder mest enkelt og ligetil. Er det tilfældigvis noget du har skrevet om tidligere, eller eventuelt har mulighed til at henvise til andetsteds på nettet? Her tænker jeg på selve processen, der ligger til grund for denne måde at låne ApS'et penge.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Konvertibelt gældsbrev besværligt? Ikke mere end et anfordringslån. Skabelon kan fås flere steder på nettet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Konvertibelt gældsbrev besværligt? Ikke mere end et anfordringslån. Skabelon kan fås flere steder på nettet.
for mig jo - med overvejelser om indfrielses kursSmile men laves det på anfordring og indfrielse til kurs 100 så nej, så er det jo vældig meget samme sag - Jeg har ikke skabelon, ved ikke om Henrik lige kan linke til et sted

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)