Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brev til statsforvaltningen - hvor lang tid tager det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har indsendt et brev til statsforvaltningen ang. registering af virksomhed da jeg er under 18 år.

Brevet er formuleret af en revisor og der skulle derfor ikke være nogle tvivls spørgsmål omkring brevet.

Hvor lang tid har i oplevet at det tager?

/Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

En normal standard er 8-10 uger mindst. Det tager som også tid at stifte selskaber pt når der er manuelt arbejde med, men statsamterne behandler det ofte i puljer så det KAN være få uger og det KAN være flere end angivet. At det er lavet af en revisor bør i alle fald betyder, at det er korrekt og dermed ikke ryger retur med spørgsmål af alle art, som ofte er det mest forsinkende

Der er ikke andet at gøre, end at forberede lidt med webside osv og så væbne sig med tålmodighed ud over måske, når der er gået 3 uger lige ringe til dem og referere til brevet og be dem lige bekræfte de har modtaget det på det korrekte sted - og så med nogle ugers mellemrum venligt høre hvordan det går

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Nov 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar.

Ja, der er nok ikke så meget andet at gøre end bare at vente.

Jeg prøver at rykke dem engang hver 14. dag.

/Peter

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
latterligt at rykke.

det tager den tid det tager.
og ska der bruges tid på at håndtere folk der rykker, den tid kan der så ikke bruges på sagsbehandling
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
latterligt at rykke.

det tager den tid det tager.
og ska der bruges tid på at håndtere folk der rykker, den tid kan der så ikke bruges på sagsbehandling
ja og nej. Det er ikke samme personer der svarer på om brevet er modtaget og de som behandler. De som sagsbehandler, behandler typisk i puljer (har de svaret mig personligt da jeg ville sætte mig ind i det fra KBH statsamt) Vi har netop oplevet en herinde som søgte via borger.dk og hvor ansøgningen ikke kunne findes, det er er ret godt at vide så man kan gentage - evt som anbefalet brev - statens systemer er ikke ufejlbarlige.

Vi har faktisk også fået et par indlæg fra helt unge der efter 10 uger har ringet, og fået pænt svar om, at den lå i en pulje til den og den uge - så - jeg synes ikke man skal ringe hver 14 dag, men gerne checke at brevet er i systemet og gerne rykke lidt når der er gået meget længe, helt enkelt baseret på tidl amino opgaver

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)