Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-inkasso?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Fra  DinText Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 21. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal have autorisation for at udføre inkassovirksomhed. Jeg kan ikke lige umiddelbart finde noget her om e-inkasso men det kan være firmaet bag hjemmesiden er registreret under andet navn.

Jeg har ikke prøvet dem, så jeg ved ikke om det virker, men det er helt sikkert at jeg ikke selv ville bruge tid på det. Vi anvender (i vores begrænsede behov) Transcom Inkasso (Jeg har ingen tilknytning til firmaet ud over vi selv anvender dem) Jeg tror også det virker bedre overfor dem du vil efter, at det er et anerkendt firma der sender brev, end en (for mig) ukendt hjemmeside.

Mvh

Jan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Fra  DinText Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan være du har fat i noget der. For mig er Transcom dog ligeså ukendt som e-inkasso. Jeg har lige kontaktet e-inkasso for at få en forklaring på at de ikke er på listen over autoriserede inkassovirksomheder.

mvh

henrik

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Fra  DinText Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak også for dit svar, Karsten. Dejligt med et forum som dette :)

Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henrik.

E-inkasso er ikke et inkassofirma, men derimod et system hvor man laver sin egen inkasso (det hedder "egen-inkasso" i loven). Du inddriver derfor selv pengene og får alle gebyrer og renter selv (hvilket kan være rigtigt mange penge!!). Man sparer også voldsomt meget tid, da man jo kan følge op på tingene lynhurtigt.

Det er et rigtigt smart system, som vi selv bruger til vores fitnesskæde med en række fitnesscentre. I systemet kan vi udover inkasso, også lave rykkere, inkassovarsler, betalingsaftaler mm. og systemet holder selv styr på det hele. Der er en smart rapportfunktion derinde, hvor man kan se hvor meget man har udestående, inddrevet og hvor meget der er lagt til i renter, gebyrer osv. - man bliver meget overrasket når man ser hvor mange renter og gebyrer man går glip af ved brug af advokater og inkassofirmaer.

Vi har brugt E-inkasso siden december, og har inddrevet i overkanten af 94.000 ud af en hovedstol på ca. 149.000,- - dette er fordelt på ca. 50 sager.

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Fra  DinText Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BTTF.

Tak for svar. Det ligner meget det svar jeg lige har fået fra e-inkasso :)

mvh

Henrik

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)