Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket program skal jeg bruge for at lave en ebog?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 14. Jun 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Molli,

Lidt sent svar her, men Scripler (som jeg er projektleder på) er ment som en løsning på lige præcis det problem. Det er en web app hvor man bare kan lave udgivelelsklare ebøger. Det er gratis. 

Bøgerne bliver lavet i epub-format, som er det format der bruges på de fleste ebogslæsere og forretninger. Når du har en epub kan du bare udgive i dk igennem for eksempel gopubli.sh, publizon.dk eller Saxo Publish. Og international igennem Amazons kindle direct publishing og så videre.

Epub er i øvrigt velegnet til billeder, video og interaktivitet - og et meget bedre format til det end pdf, der primært er velegnet til tryk. Epub tilpasser sig dynamisk skærmstørrelsen i modesætning til pdf. Scripler uderstøtter dog ikke video og lyd endnu.

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet de fleste af disse formater og her er hvad jeg vil anbefale:

1. Skriv din ebog i Word på PC og evt. Pages på Mac. Problemet med Word til Mac er, at det ikke indeholder helt de samme avancerede muligheder som Word til PC, når du skal eksportere dit dokument.

2. Gem din ebog i PDF format (jeg vil holde mig fra epub, illustrator og iBooks Author hvis du er nybegynder.)

3. Du kan sagtens indsætte video, lyd, billeder etc. i dine PDF filer. Måden du gør det på er ved at tabe et skrærmdump af videoen og indsætte i din ebog med et link til youtube el.lign. Jeg har skrevet en guide til dette på min side, som jeg kan finde frem hvis du/I er interesseret?

PDF formatet er ikke perfekt, men det virker overalt - og så er folk trygge ved dette format.

Held og lykke med ebogsprojektet :)

Tue

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Your digital documents, exactly as you want them

PagePlus X8 supports the new EPUB 3 standard to ensure that your layouts stay exactly as you want them on modern devices, great for publishing business eBooks, brochures and menus. Choose from a variety of blank templates and preview how they will look on iPad®, Kindle, Nexus and other devices to make sure that your customers and members view your digital documents exactly as intended.

Tilmeldt 14. Jun 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja pdf kan være fint, og det er meget let at bruge i et hvilket som helst workflow. Men for mange mennesker er det ikke en god løsning fordi:

* Man kan ikke sælge PDF i eksisterende eboghandlere, som amazon, ibooks, riidr osv.

* PDF er ikke responsive, det vil sige, gode at læse på alle størrelser skærme. 

Især nu hvor det mobile internet bliver vigtigere og vigtigere bliver PDF mindre og mindre velegnet som præsentationsformat.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Fuldstændigt enig med Tue - du kan jo endda tjekke Tue's egen video om at lave en e-bog.. Tror nok hans side hedder OnlineBijobber.dk

Den er ganske glimrende, og tager dig igennem en del scenrier. 

Derudover vil jeg sige, at bare brug Word eller lign, se at komme igang.. Og så evt find en der lige kan lave det sidste sminke til sidst.. 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

DavidBirk:
* Man kan ikke sælge PDF i eksisterende eboghandlere, som amazon, ibooks, saxo, riidr osv.

I Saxo kan man sælge PDF-filer uden problemer. 

Tilmeldt 14. Jun 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah okay. Tak for opklaring.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 2 ud af 2 (18 indlæg)