Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps med udlejning af boliger

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i kloge mennesker :-)

 

Jeg ejer en byggegrund som jeg er kommet billigt til.

Jeg har fået den ide at bygge 3 rækkehuse med det formål at leje dem ud til privat beboelse.

Jeg påtænker at oprette et Aps ( ejendomselskab) som skal opføre og udleje boligerne.

Hvad skal jeg være opmærksom på ?

Da der jo ikke er moms på boligudlejning skal jeg så ikke momsregistreres eller hvordan ?

Hvilken udgifter er der skattemæssigt fradrag for og hvilke ikke ?

Hvor meget kan jeg afskrive på bygningen / grunden ?

På forhånd tak

 

/Henning

 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være opmærksom på at fastsat den rigtige husleje, ellers kan risikere tilbagebetaling

Når du stifter ApS så er med indskud grunden er den kr 80.000 værd, ellers kan du jo prøve det nye iværksætterselskab.

Du skal ikke momsregistreres, men for at få momsen tilbage kan du samtidig oprette et ejendomsrenovering firma som står for byggeriet og som momsreg. herved kan du få momsen tilbage. Dette er ikke noget vel hørt men det er sådan man gør i det virkelige liv.

Men ellers kan du fradrage al i forbindelse med byggeriet, dog ikke grunden.

Der kan ikke afskrives på bygninger og grund

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:

Når du stifter ApS så er med indskud grunden er den kr 80.000 værd, ellers kan du jo prøve det nye iværksætterselskab.

Det er 50.000 kr. i ApS.

kah:

Du skal ikke momsregistreres, men for at få momsen tilbage kan du samtidig oprette et ejendomsrenovering firma som står for byggeriet og som momsreg. herved kan du få momsen tilbage. Dette er ikke noget vel hørt men det er sådan man gør i det virkelige liv.

Det er der ingen fidus i, hvis det skal holdes lovligt, for når det momsregistrerede selskab skal fakturere udgiften videre, så er der stadig ikke momsfradrag i udlejningsselskabet.

Hvis man kun køber varerne i renoveringsselskabet, uden at fakturere videre, så står man faktisk endnu dårligere, for så er der hverken momsfradrag eller skattefradrag for de købte varer - igen, hvis det skal holdes indenfor lovens rammer.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Forestiller mig ikke at det bare skal viderefaktureres men at renoveringsselskabet faktisk står som bygherre og efter ombygningen/nybygningen sælger huset til det selskab, der efterfølgende skal udleje det.

Jeg gør det ikke selv i nybyggeri så ved ikke om det er sådan man gør ((-:

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)