Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er ved og købe en ejendom med 2 lejligheder, skal jeg lave et seperat selskab til det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg skriver fordi jeg har lidt penge stående i mit Holding selskab som jeg gerne vil investere og har fundet en lille ejendom med 2 lejligheder, jeg gerne vil købe og så leje ud..

Mine spekulationer går så på om jeg skal oprette et selvstændig selskab til denne ejendom.. Forhåbentligt kommer der med tiden flere til..

Jeg har idag en konstruktion med et Holding og så et driftselskab under, hvori jeg har et handelsfirma..

Hvis det er en god ide og oprette et selskab til udlejningsejendommen/ne, kan jeg så skattefrit tage penge fra Holdingen og føre ned i det nye selskab?

Håber her sidder nogen med de gode råd :-)

Mvh

Morten

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen problemer i at oprette et selskab til køb af ejendomme. Du kan sagtens lade dit holdingselskab udlåne penge til ejendomsselskabet. Det giver lidt mere administration ift at investere gennem Holding men til gengæld er det også adskilt.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Tak for dit svar :-)

Kan ikke lige gennemskue om der er den store "fare" ved bare og køre det i holdingen - det er jo fast ejendom...

Tak for input

Morten

Fra Valby
Tilmeldt 5. Nov 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal renovere(håndværker) er du velkommen til at skrive til mig.

Mvh Nikolaj.

Fra Vejle
Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Købmanden

Ideen med dit holding selskab er jo at beskytte dine penge og dine interresser deroppe..

Selvfølgelig er det fast ejendom, men der kan stadig komme problemer.

Jeg vil råde dig til ikke at forretninger i dit holding så er du sikker! ;)

ja der kommer arbejde med papirer men så er dit holding sikker..

Tænk hvis der skulle ske noget og dit holding ryger, sy ryger dit handels firma også med mindre du har penge nok privat til at købe det ud;)?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)