Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anpartshaver, ansat som funktionær og på vej mod konkurs

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er anpartshaver i et Aps - der er 10 anparter - jeg har 1, det har 2 af mine arbejdende kollegaer også, de sidste 7 ejes af 2, som ikke arbejder i firmaet.

Da vi optog banklån i sin tid, var vi 3, der arbejder i firmaet teknisk insolvente og kunne ikke accepteres som kautionister - det kan kun de 2, der ikke arbejder i firmaet. I anpartshaveroverenskomsten hæfter vi dog solidarisk, så jeg kan forvente et personligt krav fra de 2 kautionister, hvis vi går konkurs.

Jeg er ansat som funktionær med ansættelseskontrakt, får løn og feriepenge, er medlem af bestyrelsen som medarbejderrepræsentant.

Vi kæmper i øjeblikket for overlevelse - forretningen går for så vidt godt nok, men vi slæber på et akkumuleret underskud fra de magre år i 2010 og 2011 og der har hobet sig en gæld på en lille mill. op - vi er i gang med at lave akkordordning med de kreditorer, der ikke er SKAT - som vi skylder små 250.000,-

Hvis vi går konkurs, hvordan er jeg så stillet i forhold til LG - jeg ejer 1 anpart ud af 10 og jeg er almindeligt ansat funktionær - jeg har selvfølgeligt indblik i økonomien i kraft af min rolle som bestyrelsesmedlem, men har ikke hands on. Jeg er ansat af firmaet.

Vi har en deltidsansat direktør.

Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du vil blive set som hovedaktionær trods de andre - og dermed stå skidt i forhold til LG men omvendt har I så en formel direktør som måske har betydning, så jeg ville høre LG direkte, de kan svare præcist eller spørge ind til det de behøver. Det vil ikke stille dig dårligere i forhold til dem efter min bedste bedømmelse

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jan 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar - det vil jeg gøre

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne gang er jeg ikke helt enig med dig John :-). Udgangspunktet er, at du som medejer ikke har ret til dækning hos LG, men der findes en dom omkring nogle typografer, som lemper det udgangspunkt. Jeg har ofte måtte overbevise LG om, at de har taget fejl, og jeg vil ikke anbefale, at du selv tager fat på LG. Du anmelder dit krav hos LG, og hvis det ikke går igennem, så henvender du dig til din fagforening. Mit råd er derfor, at du bliver medlem af en fagforening inden en konkurs.

mvh

Tilmeldt 12. Jan 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal du have - jeg har heldigvis ikke kontaktet LG - min mavefornemmelse sagde mig, at jeg lige skulle spise brød til - og det var godt. Jeg er medlem af en fagforening og har været det de sidste mange år. Tak igen. 

Venlig hilsen

Trine

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Trine

Det er jeg glad for at høre, så skal du bare kontakte din fagforening, hvis du får behov for at anmelde hos LG, og din hjælper dig med anmeldelsen mv.

Jeg synes ikke du skal sige til din fagforening, at du tror der kan være et problem. Det kan du lade din fagforening om at bestemme. Hvis din fagforening viser sig negativ, så siger du bare til dem, at de skal læse typografdommen.

Held og lykke

MVH

 

Tilmeldt 12. Jan 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtigt mange tak for råd og vejledning.

God weekend til dig

Trine

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)