Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg bedst i gang med tele kold kanvas?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 22:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Som så mange andre har jeg planer om at komme i gang med noget telesalg/mødebooking så jeg kan få solgt nogle flere webløsninger.

Men hvordan kommer en uerfaren sælger som mig bedst i gang med kold kanvas salg? Script eller ikke script? Hvad med voip software? Hvordan styrer jeg noter? CRM? Hvordan bliver jeg bedre til at overbevise mine emner om atde skal købe en løsning af mig? Træning? Osv osv.

Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 8
Fra  Matchy.dk IVS Skrevet kl. 13:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad du har brug for kommer meget an på hvor avanceret dit produkt er, og hvilke og hvor mange kunder du planlægger at kontakte.
Jeg vil som det første sørge for at have en rigtig god "elevator talk". Altså sikre dig at du overordnet kan fortælle hvad dit produkt kan tilbyde på 20 sek.
Derudover vil jeg spørge mig selv om hvordan jeg i løbet af de første 20 sek. kan skabe et behov for produktet hos kunden.

Et script kan være et rigtig godt værktøj hvis du ikke har de store erfaringer indenfor telemarketing, men samtidig kan det også være en ulæmpe hvis du ikke kan løsrive dig fra det, og improvisere(hvilket du med garanti bliver tvunget til) Jeg vil istedet lave et overblik over samtalen, og så skrive stikord til de vigtige elementer i hver af samtalens stadier.
Eksempeltvis:
Indledning: Hvordan præsentere jeg mig selv og mit formål.
Behovsafdækning: Hvordan kan jeg skabe en følelse af at virksomheden har et behov for min løsning.
Præsentation af løsning: Hvordan skaber jeg bedst værdi om mit produkt, så jeg kan overbevise om at det er den rigtige løsning.
Salg: Hvordan får jeg rent faktisk lukket samtalen, og får salget hjem. Skal der sendes opfølgende e-mail, eller opfølgende samtaler osv.
Du vil sansynligvis opleve at blive afbrudt 1.000 gange, og at det kan kræve mange opkald bare at nå til en beslutningstager.

Vedr. CRM systemer osv, ved jeg naturligvis ikke hvad dit behov er, men jeg tror at et headset og et excel ark kan klare det basale behov, indtil man får afprøvet om kanvas er noget man vil bruge fremover. 

Jeg håber du kunne bruge lidt af det.
Held og lykke med det. :) 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 14:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Du får dig en aftale med en dygtig telefonsælger, mødebooker som fokuserer på det vedkommede er god til.

Og så fokuserer du på vad du er god til
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 15:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
Du får dig en aftale med en dygtig telefonsælger, mødebooker som fokuserer på det vedkommede er god til.

Og så fokuserer du på vad du er god til

Ja det er en mulighed :)

Men når budgettet er skrabet, bliver man nød til selv at hoppe i arbejdstøjet ;)

Desuden er der ingen der siger at man ikke må ha lov til at blive bedre til at blive bedre på nogle områder :)

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 15:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode råd Dennis - vil jeg tage til mig.

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 115
Fra  Pro-Speciale.dk Skrevet kl. 00:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej RM

Jeg har efterhånden mange års erfaring på området og vil gerne dele nogle tips med dig.

Vedr. Script vil jeg anbefale dig at prøve dig frem. Nogle er bedst med script og andre uden. Tag højde for at du altid skal vide hvad kunden kan svarer på det du spørger om. Hav argumenter klar til at præsenterer mulighederne for kunden og vær klar på indvendingsfasen osv. - Væk kundernes interesse med nogle positive ting om dine produkter og lad vær med at presse det ned over hovedet på dem.

Skab interesse og præsenter hvordan dit produkt hjælper kunden og deres virksomhed. Hold nogle små pauser og kom med spørgsmål til kunden. Lad vær med at kører scriptet i en lang præsentation. Kend dit produkt til fulde, så når der kommer spørgsmål er du klar til at svarer 100 % klart. Det skaber troværdighed. Vær dig selv og helst smilende i telefonen. Kom på bølgelængde og match den du taler med. Lad vær med at love mere end du kan holde.

Du kan sagtens benytte dig af Ip telefoni. Det er rimelig udbredt efterhånden. Noter og emner styrer du i en CRM database og der er mange forskellige udbydere du kan benytte dig af på det område. Søg evt. i søgemaskinerne.

I givet fald at du mangler oplæring, teknikker og inputs til at komme professionelt i gennem dialogerne, så vil jeg evt. anbefale dig et 1. dags kursus i mødebooking eller telefonsalg. Måske som en kombination, så du kan blive klædt ordentligt på med salgsredskaber.

www.Pro-Speciale.dk er du altid velkommen til at læse nærmere om kurserne du kan benytte dig af.

God aften!

Med venlig hilsen

Lasse - Pro-Speciale

Salgskurser i mødebooking og telefonsalg - Pro-Speciale.dk

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 315
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 12:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Har I nogle gode ideer eller råd på hvordan man kommer igennem til den rette kontaktperson når man ringer til et firma. Typisk når man ringer så er det receptionen der tager telefonen først eller hvem de nu har til at tage imod deres opkald.

Her oplever vi stor problemer med at komme igennem og snakke med den rette kontaktperson.

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 14
Indlæg ialt: 104
Fra  myphoner.com Skrevet kl. 13:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej R-M,

Udover de gode råd, kan du måske have gavn af at holde en lille smule bedre styr på dine leads end du kan med et excel ark. Jeg har arbejdet med et light-weight system igennem de sidste par år, som jeg vil anbefale dig at tjekke ud - det hedder www.myphoner.com og vi har en gratis udgave hvis du kun er dig selv.

Ud over det, så håber jeg du er kommet godt i gang - det vigtigste er at holde modet oppe og lære en lille smule af hvert opkald.

Med venlig hilsen,

Jeppe Liisberg - myphoner

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)