Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Retten til domæne navn?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Dec 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Schadegg Rasch Jensen:
Hvis domænet har noget med branchen at gøre, og vedkommende selv er i den branche, så tror jeg ikke du skal forvente at få medhold i en eventuel klage. Så for mig at se, er du nok nødt til at finde dig et andet navn, eller spørge nuværende ejer om han vil overdrage det til dig (hvilken han næppe vil, hvis han er en konkurrent).

 

 

Hej Martin
 
Tak for dine kommentar. Kan godt se, efter at havde læst et par afgørelser på klagenævnets hjemmeside, at det ikke helt er så nemt at få rystet et domæne fra en anden. Derfor er det, som du også skriver, nemmest enten at høre ejeren i første omgang, ellers må jeg droppe navnet og finde på noget nyt Er gået lidt væk fra tanken om at benytte domænet eu
 
Mvh
ASAP

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:

Hej ASAP


Det at du registrerer navnet hos Patentstyrelsen giver dig ingen ret til domænenavnet.

Hvis du mest vil henvende dig til et dansk publikum er .dk klart bedre end .eu

Ellers er der intet specielt ved domænenavnet .eu

 
 

Hej Jacob
 
Ok. Det er bare underligt, at hvis man via patentstyrelsen ejer navnet, at man så alligevel ikke helt kan forhindre andre i at bruge det i fx. i et domæneadresse.

Men det er det ikke noget at gøre noget ved. Jeg må bare finde på et andet genialt navn i stedet for :) For helt enig, det vil være mest optimal med et dk domæne, når man nu skal sælge sine vare til et dansk publikum...
 
Mvh
ASAP  

 

 
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man spørge - hvad var navnet?

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Jensen:

Må man spørge - hvad var navnet?


 
Det må du gerne spørge om :) Men synes ikke det er særlig relevant, indtil jeg finder ud af om det er et domæne/navn jeg kan gøre brug af eller ej. Hvis det lykkes mig at få fat i domænet skal jeg vende tilbage med et svar Wink
 
Mvh
ASAP 
 
Side 3 ud af 3 (24 indlæg)