Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er iværksætteri kommet på skoleskemaet endnu?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Alanya
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved der har snak om det, men er det blevet til noget?
Det kunne hjælpe med at løse op på danskernes normer om at uddanne sig for at finde et lønmodtager job...

www.RainbowAlanya.blogspot.com

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er muligt at læse iværksætteri, men om det rent faktisk er en del af skemaet helt ned i folkeskolen, er jeg faktisk i tvivl om. Det bør det jo uden tvivl være.

Der er intet i vejen med at tage en uddannelse og få sig et job, men som du selv siger, så fortæller systemet de unge, at dét er den eneste vej - og det er sgu synd. 

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja, det er det.

I 2005 lavede jeg en analyse for Erhvervsstyrelsen, der kunne sagde at 0,5 % af de studerende havde stiftet bekendtskab med iværksætteri i skolen.

Frem til i dag er der sket rigtigt meget. I onsdags var jeg dommer på Young Enterprise i Østjylland.  YE er en iværksættekonkurrence hvor elever fra HG og de gymnasiale uddannelser finder en ide, arbejder med den, starter en virksomhed og præsenterer den til i første omgang en regional dommerkomite. Der var 150 virksomheder bare fra Østjylland. 

Den organisation, der på mange og gode kreative måder promoverer iværksætteri i undervisningssystemet hedder Fonden for Entreprenørskab. 

Find masser at spændende undervisningsmateriale på EMU - Undervisningsministeriet protal for undervisningsmateriale.

mh

Mogens

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)