Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling og indgået aftale

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en kunde som 9 ud af 10 gange ikke betaler til tiden, men dog betaler når jeg høfligt sender en reminder. Nu står jeg dog i en situation, at kunden denne gang ikke har betalt, og dette til trods for min høflige reminder. Jeg giver nu kunden et par dage mere, og sender så en rykker med gebyr og rentetilskrivning. Spørgsmålet går på om jeg kan opsige min rengøringsaftale med kunden med øjeblikkelig varsel grundet den manglende indbetaling? I aftalen er der en gensidig opsigelsesvarsel på 14 dage, men jeg ønsker ikke at gøre yderligere rent for kunden, og stå med endnu en ubetalt faktura

Mvh

BS

 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvad der står i din aftale. Hvis der står i din aftale at der er et opsigelsesvarsel på 14 dage, uden nogle krav til årsag, så kan opsige med 14 dages varsel.

Hvis du, bortset fra betalingen, er tilfreds med at gøre rent hos kunden ville jeg nok forsøge en anden vej. Opsig aftalen med de 14 dages varsel og angiv den gentagne manglende betaling som årsag. Tilbyd så en ny aftale med samme priser og vilkår, dog med forudbetaling.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du flere gange har acceptere en længere betalingsfrist så er den måske blevet en del af jeres aftale, og der vil først være tale om misligholdelse, når den er sprunget.

mvh

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)