Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé: Portal for formidling af privat rengøring, madlavning, børnepasning og så videre

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey venner

Jeg sad her til aften og tænkte over en portal, der kunne være rigtigt sej at lave. Men jeg er rigeligt optaget, så jeg skriver den lige her i stedet for - keder du dig de næste 6 måneder kan du gribe den. :-)

Målgruppen for min idé er travle mennesker. Det kan være selvstændige, det kan være børnefamilier og det kan være andre, der bare har bedre at lave end at gøre rent og lave mad.

I Danmark er privat rengøring, mad fra en pige i huset og så videre ikke nær så almindeligt som fx i USA. Men det kan vi jo ændre på. Min kæreste fik for nyligt overbevist mig om at investere lidt penge i at få ekstern rengøring på to gange hver måned, og det er den bedste investering i vores forhold, jeg nogensinde kommer til at lave (for jeg gider ikke gøre rent når jeg kommer hjem og det får hun stress over).

Vi fandt den her rengøringshjælp gennem en af min kærestes kollegaer, der også brugte hende. 

Jeg havde meget hellere brugt en portal, hvor forskellige muligheder var stillet op. De skulle være segmenteret efter hvor i landet de var i forhold til mig. Eksisterende kunder skulle kunne anmelde dem. Deres priser skulle være tilgængelige på siden og mulige at sortere i. Og et internt beskedsystem ala Fiverr.com skulle gøre det nemt at kontakte hinanden.

Det kan udvides til ikke blot at indeholde rengøringshjælp, men også fx:

  • Hjælp til madlavning for en hel familie en gang eller to om ugen
  • Hjælp til at passe haven, har man sådan en at rode med
  • Hjælp til at passe børn som en fast aftale
Twistet og formålet med at bruge den her tjeneste frem for andre skulle være:
  • Servicen er dedikeret til at formidle ydelser, der sparer tid hos den, der køber
  • Servicen er dedikeret til at skabe længerevarende relationer.
  • Servicen kan lave nogle spændende tiltag i forhold til den målgruppe (travle, selvstændige, børnefamilier) den har
Jeg ville 100 % selv bruge en sådan tjeneste. Tjenesten sælger praktisk taget tid ved at tage de træls ting ud af hverdagen. Det er da et spændende koncept.
Nåh, det var alt, jeg ville ud med.
God aften, venner!
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fed idé. Har selv haft samme tanker.

Jeg tror konceptet er lavet - dog i flere forskellige og måske ikke særlig gennemarbejdede udgaver.

fx http://ahandyhand.dk/ 

Jeg tror problemet er, at når du først har brugt tjenesten, så har du din kontakt. Så vender du ikke tilbage og bruger tjenesten igen. Dernæst anbefaler du måske din hjælp til naboen, og naoen får hjælp igennem dig istedet for servicen. Derfor tror jeg det er svært at skabe længerevarende relatior på sådan en service.

God aften :-)



 

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes, der findes flere, der læner sig lidt op ad det. Også http://www.faadetgjort.dk/.

Man kunne undgå nogle af de problemer du beskriver ved at blive decideret kontrahent i forholdet og indgå aftalen med den, der skal have perm. rengøringshjælp, madlavning el. lignende, hvilket man så sender ud i eget netværk til freelancere. På den måde beholder man ejerskabet over kunden.

Helt enig i at anbefalinger vil gå imod konceptet - ligesom min kæreste og jeg fik vores hjælp gennem anbefaling fra kollega.

Tak for input! :-)

Tilmeldt 16. Mar 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Prøv at tjekke www.happyhelper.dk - det læner sig meget tæt op af netop det du tænkte.  - både med gennemskuelig priser på hver enkelt rengøringsassistent,  og in-message system ala. fiverr.com

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)