Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan laver man en hjemmeside?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har læst om html og lidt css også og jeg er klar til at lave en hjemmeside nu. men hvordan gør jeg. jeg har lavet en simpel html og css fil og købt et domæne hos meebox men hvad skal jeg så gøre nu. jeg vil tro at jeg skal ligge filerne op et sted men hvor. en fpt klient? jeg kender kun html og css og vil godt lave en hjemmeside

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

måske kan du bruge WordPress, installer det ved hjælp af one clik installere. nemprogramering.dk har en fantastisk hjemmeside, som fortæller dig en hel del om koder og programeringer, og det at lave hjemmesider, mm..

Det kommer jo også lidt an  på hvad for en hjemmeside du ønsker at lave.. 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Præcis, du skal have fat i en FTP klient, f.eks. FileZilla, og uploade filerne til din webserver hos Meebox. Så er du godt på vej :) Sørg for, så længe du tester, at kalde filen index.html, så kan du nøjes med at skrive domænets navn i browserens adresselinje - f.eks. domæne.dk :-)

Hvis du skal lave lidt mere spændende hjemmesider, skal du lære et programmeringssprog som f.eks. PHP, .NET, Python eller Ruby on Rails. Og så er JavaScript også et must.

Jeg vil foreslå PHP eller .NET da det er de to mest udbredte sprog og det er de to sprog langt flest webserver-udbydere understøtter. PHP er det mest anvendte, men det er lidt en religion for nogle om man bruger det ene eller andet. Skal man være pragmatisk, er PHP formentlig det bedste valg ud fra en betragtning om, at det understøttes af tæt på alle webserver-udbydere og der er lavet rigtig mange CMS'er og Frameworks i netop det sprog. Blandt andet verdens mest udbredte CMS WordPress er skrevet i PHP :)

 

Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 295
Fra  iskins.dk Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg synes du skal finde en udbyder som tilbyder one-click-installer, som blandt andet Unoeuro. På den måde vil du hurtigt kunne komme i gang med at lave hjemmesider i fx. wordpress. 

Jeg synes at den bedste måde at lære det på er at gøre det! Det er en læringsprocess som kun kan læres ved at få det ind under huden og prøve det. Efter nogle måneder vil du have godt styr på wordpress som jeg personligt selv er kæmpe fan af. 

Mvh Marc

Ung iværksætter med store drømme

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

The Guy:
domæne hos meebox

Hvis du har købt domæne og hosting hos Meebox, kan du sagtens lave en one-click install med f.eks. Wordpress. Det kommer jo lidt an på, hvad dit mål er med at få en hjemmeside? Hvis du bare hurtigt vil have en hjemmeside, hvor du kan blogge eller vise dine kunder, hvilke ydelser du tilbyder, kan Wordpress være nok for dig.

Så det kommer lidt an på dit formål med en hjemmeside.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

cecilie + marc: det har jeg lige været igennem. meebox har one-click-installer og jeg har installeret og sådan. jeg har nu afinstalleret det igen da jeg gerne vil lære at lave hjemmesider fra bunden af.

martin: tak for hjælpen. jeg har lige downloadet filezilla men da jeg begyndte købte jeg coda 2 til mac og ændrede min wordpress side herigennem. kan jeg godt bruge coda 2 til at lave hjemmesider istedet for filezilla? jeg aner ikke om coda 2 er et ftp program. jeg kender også til de andre programmeringssprog men har bare ikke vovet mig ud i det endnu.

hans: jeg vil gerne lære at lave hjemmesider helt fra bunden af.

takker for alle de hurtige svar i så kort tid

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

The Guy:
jeg vil gerne lære at lave hjemmesider helt fra bunden af.

Så kunne det måske være en ide med http://w3schools.com/ det er tutorials om alt hvad der skal til :)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

The Guy:
...da jeg begyndte købte jeg coda 2 til mac...

Jeg synes at det lyder godt at du vil lære at lave det selv, istedet for bare at installere WordPress og et tema.

Du kan godt bruge Coda 2, men bemærk at du retter i filerne på serveren, som du har gjort med din WordPress side. Det betyder at du ikke har en sikkerhedskopi hvis du laver ged i det, eller kommer til at slette noget. Det er ikke en sikker måde at udvikle på. Du kan dog også bruge Coda 2 som offline editor. 

Meebox har en beskrivelse af hvordan du bruger FileZilla med deres webhoteller. Men hvis du logger ind på kontrolpanelet, er der sikkert også en online file manager, der kan du sikkert oploade filer via din browser. Det er lidt en nødløsning, men kan fungere hvis du har få filer. Den bedste metode er nu at finde ud af at bruge FileZilla.

Mvh Carsten

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil lære at programmere så kunne http://www.codecademy.com/ faktisk være en fin måde at komme i gang på. Man lærer lidt om de basale principper og tager det hele i små steps :)

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan gøre to ting som jeg ser det. Du kan selv prøve at skrive kode eller du kan bruge noget der er lavet som bare skal sættes op. 

Jeg fornemmer at du selv vi lære det. Her synes jeg du skal installere PHP (kurven er knap så stejl som til ASP.NET) på din maskine og så komme i gang med at lave noget. Man er nødt til at have et projekt at gå i gang med hvis man vil lære det, tutorials er gode, men det er kun hvis du har en konkret opgave at læse at du lærer det.

Alternativet er at lave koden på din maskine, sende det til serveren via en FTP klient, og så se om det virker der. Det nemmeste er vist at prøve på sin egen maskine indtil det virker - og så sendet til dit webhotel.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)