Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor vs. regnskabs kyndig person

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen og godt nytår

Jeg har en lille ny startet enkeltmands virksomhed (startede d. 1. december 2013)

Jeg er lidt i tvivl, om jeg skal vælge en revisor, eller en regnskabs kyndig person, men også i tvivl om hvad en revisor kan tilbyde, som en dygtig regnskabs kyndig person ikke kan tilbyde.

Jeg har brug til hjælp til følgende:

- generel bogføring

- moms afregning

- årsregnskab

Mit hovedargument for at vælge en bogføre frem for en revisor, er selvfølgelig at det er billigere, men hvad er det en regnskabs person ikke kan. 

Jeg understreger, at mit regnskab sandsynligvis bliver forholdsvis beskedent. 

Ser frem til at høre fra jer. 

 

 

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Med stor fare for at få hug, her giver jeg lige min vinkel.

Hvis der blot skal bogføres så vælg en bogholder, hvis du vil have nogle gode råd osv. -og sidde 1 time, og snakke om akkumuleret omkostninger eller fradrag. - så ville jeg vælge en revisor. 

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisor er jo ikke en beskyttet titel, så derfor kan en "regnskabskyndig" person sagtens kalde sig revisor.

Hvis du holder en bogholder / regnskabskyndig op mod en godkendt revisor (stats.aut eller registreret), så er det ofte en god idé at bruge en dygtig og erfaren bogholder til det daglige bogholderi, moms og opstilling af regnskab og evt. bruge en decideret revisor, hvis der kommer nogle avancerede skattemæssige spørgsmål eller du får behov for erklæring i forhold til f.eks. bank.

Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 12
Fra  Hem's regnskabspleje Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Et lille input, ville mene en bogholder har prøvet at have hænderne i mulden da vi gerne har været i en virksomhed eller flere og fået den forståelse indblik i hvordan man driver virksomhed i daglig dagen, og kan derfor hurtigere kan  hvide hvor bilagene skal hen ,ikke at forglemme at man er billiger, men jeg er nok også farvet da jeg jo er bogholderen ... Men jeg udfør alle overståene ting og udover det afstemninger jeg og gør det klar til at en statsaut. Revisor kan tjekke det . men laver ikke skatte regnskab og selvangivelse  derudover har jeg en fornemmelse at mange ravisor har en bogholder sidene og lave arbejdet ! 

Fra Billum
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Hegelund:
Hvis du holder en bogholder / regnskabskyndig op mod en godkendt revisor (stats.aut eller registreret), så er det ofte en god idé at bruge en dygtig og erfaren bogholder til det daglige bogholderi, moms og opstilling af regnskab og evt. bruge en decideret revisor, hvis der kommer nogle avancerede skattemæssige spørgsmål eller du får behov for erklæring i forhold til f.eks. bank.

Godt svar Martin.

Udover de rent bogholderimæssige spørgsmål og udfordringer, står jeg som bogholder også dagligt overfor andre administrative opgaver. Eksempelvis er mange af mine kunder blevet gråhåret af de udfordringer, som oprettelsen af den digitale postkasse gav. Vi bogholdere kan mange flere ting end bare bogføre. Jeg agerer også sparringspartner for mange af mine kunder, og mit netværk og et enkelt spørgsmål herinde kan hurtigt opklare nogle af de tvivlsspørgsmål, som mine kunder støder på i dagligdagen.

Michael

Fokus - regnskabsservice, administration, tekstarbejde

Erfaren bogholder siden 1995 og selvstændig siden 2005.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)