Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør jeg ansætte ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vejby
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er.

Siden 2005 har jeg drevet enmandsvirksomhed ved Nordkysten (Sjælland). 

Mit firma beskæftiger sig med græsslåning, sommerhustilsyn etc. om sommeren, og
autohjælp om vinteren. Indtil videre har jeg fint kunne klare begge dele.

Men... I 2013 fik jeg et tilbud om at køre for et firma i Kbh, til en fast pris om mdr.
En pris som jeg fint kan leve for... (på faktura).

Nu er spørgsmålet så... Skal jeg ansætte en til at administrere det andet... Der er ca. 30.000+ moms
at hente på det... Kan det betale sig ??? Udgifterne til det er minimalt, max 4.000,- pr. mdr.

Det er ikke utænkeligt at indkomsten kunne vokse når jeg får overskud til at lave markedsføring, hvilket
jeg ikke har haft overskuddet til da jeg skulle stå for alt selv, lige fra bogføring, tilbud til arbejdet ude i marken.

Kan det betale sig at ansætte en ??  Hvad er mindstelønnen ?

Jeg overvejede også at få en i praktik, eller løntilskud.. Men de må ikke gå alene Sad..... Så det duer ikke...

Venligst

Jacob Nielsen

Nordsjælland. 

Fra Næstved
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Som jeg læser dit indlæg, spørger du, om det kan betale sig at ansætte en medarbejder til at løse opgaver der giver omsætning på ca. 30.000 om måneden. Af de 30 skal der så bruges 4 på omkostninger - altså 26.000 tilbage til at lønne din medarbejder. 

Jeg kender ikke specifikt til mindsteløn mv. for området, men jeg tror ikke du skal regne med at kunne få en (fuldtids-)medarbejder for meget under 20.000 om måneden. Hertil skal lægges feriepenge (12,5%, altså 2500), sociale omkostninger mv - ligesom du også skal betale din medarbejder løn hvis han bliver syg. Der vil selvfølgeligt også være mere for dig at administrere - både i form af lønudbetalinger, men også den tid du skal bruge på at sikre at medarbejderen løser opgaverne rigtigt osv. 

Hvis der er tale om en fuldtidsmedarbejder, synes jeg således - helt personligt - ikke at 30.000 er nok omsætning til at kunne tjene en medarbejder ind. Overskuddet står simpelthen ikke mål med det arbejde, du også vil skulle lægge i det.  

Er der ikke tale om fuld tid vil betragtningen således være en anden - og overvejelserne om øget omsætning skal bestemt også medtages. 

/Mathias

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du skal ikke ansætte under de omstændigheder, med mindre det er fordi, du venter at området vil øge væsentligt i omsætning som medarbejderen skaffer - eller være nødvendigt for at holde din egen omsætning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Nej du skal ikke ansætte under de omstændigheder, med mindre det er fordi, du venter at området vil øge væsentligt i omsætning som medarbejderen skaffer - eller være nødvendigt for at holde din egen omsætning

vh John H

Yes Enig

Du skal formodentlig om på en mindste meromsætning om måneden på ca. 40.000 kr. Wink

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)