Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etablering af Ejendomsfirma - Har i nogen gode råd til mig

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Dragør
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 19
Fra  Copenhagen Segway Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos,

Så kom vi i 2014 og det må være tid til at etablere nye projekter. Jeg har gennem længere tid haft lyst til at etablere et ejendomsfirma og nu skal det altså være. Ideen er at opkøbe pæne men mindre lejligheder i hovedstadsområdet og derefter udleje dem. Udlejningen kan enten være ved at udleje dem fast til een person (hvilket resulterer i en kontinuerlig men mindre månedlig husleje) eller udleje nogle af dem på uge/månedsbasis (=mere besvær, risiko for tomme lejligheder men højere lejepris pr uge/måned. Ved køb skal lejlighederne ligge i niveauet 800.000 - 1,5 mill. Jeg har et antal lejligheder i kikkerten. Det er ikke noget kæmpe projekt, jeg forestiller mig at nå op på 2 - 3 lejligheder i 2014. Målsætningen er at ejendomsfirmaet kan bevæge sig i niveauet break-even eller et lille plus. Upsiden er naturligvis hvis lejlighederne stiger i værdi eller det viser sig, at resultatet kan blive bedre en break-even eller et lille plus. Jeg har en tilgængelig kapital i niveauet 3- 400.000 til at starte op på inden jeg har talt med min bank. Jeg er ikke lønmodtager men ejer en anden virksomhed i personligt regi. NÅ - sikke en smøre herfra. Nu er det så, at jeg håber, at at det sidder et par Aminoer derude der kunne byde ind med et par gode råd jeg kunne tage med på vejen. Bla. er jeg lidt usikker på valg af virksomhedsform. Jeg er meget keep it simple typen og foretrækker jo nok et personligt ejet selskab fremfor nogle vilde konstruktioner med holding,datterselskaber mm. Men, hvis der er store fordele i dette eller i et Aps kunne det jo være man skulle gøre det alligevel.. Alle kommentarer og gode råd modtaget med STORT TAK

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)