Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gæt et regnskabsprogram!

Side 4 ud af 8 (80 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har e-conomic været på markedet i 8-10 år og jeg kan ikke finde noget der er meget mere omfattende, end det vi lige har smidt online.
Der er lidt mere om backup og den slags og det smider vi da også online, men meget mere kan jeg ikke finde.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Nu har e-conomic været på markedet i 8-10 år og jeg kan ikke finde noget der er meget mere omfattende, end det vi lige har smidt online.
Der er lidt mere om backup og den slags og det smider vi da også online, men meget mere kan jeg ikke finde.

De bedste hilsner

Martin

 

Helt enig Martin

Jeg nævner det faktisk tidligere i tråden her, at eks. economic - Billys Billing - Dynaccount ikke har nogen tilgængelig erklæring eller omtaler herom,

Jeg har indtil nu kun kunnet finde webregnskab fra Wannafind, som har erklæringen tilgængelig på deres hjemmeside.

Tonny

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi skulle have certificeret hele Dinero, skulle vi have en revisor på besøg en gang om ugen.
Vi ændrer hele tiden servicen, så det vil faktisk ikke være praktisk muligt.
Det er bare et spørgsmål om tid, før det bliver ændret, da lovgivningen tydeligvis ikke er opdateret.
Hvis min revisor bad mig om at skaffe det her, ville hoppe over på Agera og få mig en ny.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Toke Kruse:
Martin, jeg hentød til det brugervenlige regnskabsprogram og taglinen "Danmarks letteste regnskabsprogram"


Ahh ok, så misforstod jeg dig.

Mht. hvem der startede først, så var kassekladde.dk (Dinero) i luften august 2010, mens vi ikke så noget til Billy før 2011 hvor du jo også søgte betatestere.
Men igen, lad det endelig ligge, vi skal jo ikke slås om hvem der er ældst, men hvem der er bedst.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har nu kendskab til andre af de regnskaber som er oppe i tiden har fået erklæringer af revisorer. Hvorfor de ikke skilter med det ved jeg så ikke. 

Reglerne bliver ikke lavet om - tværtom så strammes kravene til revisor i disse år. Bøderne til revisor sidder løsere end nogensinde før og har en størrelse, som er usete i forhold til andre brancher. ISAE er dertil en international revisionsstandard.

I forhold til 3402 er det ikke Dinero men datacentret som skal gennemgåes. Den fysiske sikkerhed er det eneste, som pt er omfattet af Deloittes kontrol. Alle de øvrige kontroller kan også være relevante. Hvem har eksempelvis adgang til ens data. Hvis jeg skulle overveje at gøre brug af Dinero vil jeg eksempelvis have enjoyed viden om hvem der har adgang til mine data på datacentret. Hvilke rutiner og kontroller er der.

Bogføringsloven og dens krav er en anden ting. Det er krav som skal opfyldes for at andre (eksempelvis myndigheder) kan finde rundt i virksomhedens bogholderi. I princippet skal man kunne følge tallenes vej gennem systemet (regneregler). Det er lidt problematisk at den dokumentation faktisk ikke er mulig at lave for jeres brugere pt. Som tidligere nævnt er det i første omgang brugernes problem og ikke Dineros.

Nu har du en revisor inhouse og måske det smitter af på udviklingen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Alas

Martin Thorborg:

Nu har e-conomic været på markedet i 8-10 år og jeg kan ikke finde noget der er meget mere omfattende, end det vi lige har smidt online.
Der er lidt mere om backup og den slags og det smider vi da også online, men meget mere kan jeg ikke finde.

De bedste hilsner

Martin

 

Du kan ikke sammenligne umiddelbart med e-conomic. Deres datacenter får også lavet en årlig ISAE 3402. De offentliggør den ikke og kan være mere omfattende end dit hostingscenters minimalistiske udgave. Oven i det har e-conomics datacenter en lang række andre certificeringer tilknyttet.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Martin Thorborg:

Nu har e-conomic været på markedet i 8-10 år og jeg kan ikke finde noget der er meget mere omfattende, end det vi lige har smidt online.
Der er lidt mere om backup og den slags og det smider vi da også online, men meget mere kan jeg ikke finde.

De bedste hilsner

Martin

 

Helt enig Martin

Jeg nævner det faktisk tidligere i tråden her, at eks. economic - Billys Billing - Dynaccount ikke har nogen tilgængelig erklæring eller omtaler herom,

Jeg har indtil nu kun kunnet finde webregnskab fra Wannafind, som har erklæringen tilgængelig på deres hjemmeside.

Tonny

Tonny Skov Pedersen:

Martin Thorborg:

Nu har e-conomic været på markedet i 8-10 år og jeg kan ikke finde noget der er meget mere omfattende, end det vi lige har smidt online.
Der er lidt mere om backup og den slags og det smider vi da også online, men meget mere kan jeg ikke finde.

De bedste hilsner

Martin

 

Helt enig Martin

Jeg nævner det faktisk tidligere i tråden her, at eks. economic - Billys Billing - Dynaccount ikke har nogen tilgængelig erklæring eller omtaler herom,

Jeg har indtil nu kun kunnet finde webregnskab fra Wannafind, som har erklæringen tilgængelig på deres hjemmeside.

Tonny

En mindre korrektion omkring economic, idet de jvf.

http://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/sikkerhedteknik/sikkerhedsdokumentation

beskriver sikkerhedsproceduren ud fra Fujitsu's sikkerhedskrav og deraf afledt en revisionsinstruks jvf. ISAE 3400.

Hvorvidt dette er tilstrækkeligt som sikkerhed vides ikke, men det er et valg af economic, som om ikke andet beskriver de reelle forhold.

Der foreligger ikke umiddelbart en erklæring herom.

Tonny

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke i tvivl om at krav til revisorer skærpes og det er også fint nok, da vi har sat alt for mange svindlere med blanke regnskaber....

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 8
Fra  Vendelbo statsautoriseret revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er simpelthen dejligt at møde en optimistisk sjæl, der efter "kun 1" prøvetur konkluderer, at der er vist en motor i denne bil Wink

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Henrik Koudahl:

På min vej rundt på Amino stødte jeg på 3 slogans for regnskabsprogrammer lige i rap - kan du gætte hvilket eller hvilke regnskabsprogram(mer) vi taler om?

1. Danmarks letteste regnskabsprogram

2. Danmarks nemmeste regnskabsprogram

3. Danmarks hurtigste regnskabsprogram

Som professionel er jeg mere forundret over at det har nogen som helst værdi for en virksomhed at et program er "let", "enkelt" eller "hurtigt". Man sætter jo ikke en maler til at mure, og bogholderi er meget mere end bare fakturering og en kassekladde til bilag. Kun microvirksomheder kan nøjes med det, og formentlig endda kun i opstartsfasen. For større virksomheder er det behovet for styring, der afgør hvilket økonomisystem, der skal vælges, og her vil de ord mere skræmme væk end få nye kunder ind - og det er ikke omsætningen, der afgør om det er en microvirksomhed, så føl jer ikke fornærmede Wink

Side 4 ud af 8 (80 indlæg)