Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken ide skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 6
Fra  Olrik Company Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Har ikke verdens bedste ide til at starte egen virksomhed med i dag! Men har mange gode ideer, har haft mange gode som andre også har taget.

nogle gode netværk at anvende? eller forum?

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Til at sparre på eller få inspiration? Den slags vil jeg da klart anbefale Amino.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Olrik

Jeg sidder lige og arbejder på en ny artikel, som måske kan inspirere dig. Den starter sådan her:

Hvis du ikke har en specifik ide, men alligevel vil være iværksætter, så er du som de fleste succesfulde iværksættere.

Nogle få iværksættere har en klar ide, kender sit produkt til bunds og har et godt kendskab til de kunder der vil købe produktet. De kan sætte sig et mål og så forfølge det

Det er dog de færreste, der har de muligheder, når de går i gang. Ofte er målet uklart og midler sparsomme

Klods Hans vandt
Klods Hans i H.C. Andersens eventyr vidste ikke hvad han skulle gøre for at vinde prinsessens gunst da han red afsted. Alligevel endte han med prinsessen og det halve kongerige. Det gjorde han fordi, han fik ideer undervejs, brugte hvad han havde for hånden på en kreativ måde og var lidt fræk.

Kom i gang og lær undervejs
Den amerikanske forsker Saras D. Saravethy er kommet til en lignende konklusion efter at have interviewet 30 succesfulde iværksættere i USA. Der er tre fællestræk ved alle iværksætterne:

- De bruger aktivt deres personlighed og evner
- De bruger den uddannelse, oplæring og erfaring de måtte have
- De gør brug af netværk og hvem de kommer til at kende

Med de tre kompetencer går iværksætteren i gang med at udforske muligheder.


Det betyder altså, at frem for at blive med med at få ideer og tænke over dem i lang tid, så gå igang og se hvor din ide fører dig hen.

mvh

Mogens

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)