Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan det passe at det koster 60.000 kr at ligge to firmaer sammen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

jeg spurgte min revisor hvad det ville koste at lægge 2 enmands firmaer sammen til et som holding og et driftsselskab.

det vil sige der skal laves en opgørelse på begge vores regnsskaber.

flyttes skattefrit over således vi ikke skal indskyde kapital, der er anlæg trailer osv for ca 150.000 kr. samt en omsætning på ca 1,5 mill.

og det kan ikke være færdig før sidst i februar

kan det virkelig passe det koster så meget, det er jo stort set kun den sidste kvartal der skal laves, og så skal der kigges private igennem også, vi har begge to forskellige revisorer, så nu har vi sat dem lidt op mod hinanden.

men syntes det er mange penge, og nu vil vi også lave en aftale om at de hvis det er 60.000 + moms at der laves på en 3 til 6 mdr. aftale.

vi er i service branchen og det er ikke let at få ret meget kasse kredit.

håber på lidt info fra nogen

og rigtig god jul

hilsen

thomas

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

De revisorer koster desværre kassen!

Hvad med at stifte et nyt selskab+holding, og I hver-især afvikler jeres selskaber?? Det der med at lave en virksomhedsomdannelse koster virkelig knapper, og det er specielt værdifastsættelsen af jeres aktiver, som koster...

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 96
Fra  Nooda.dk Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville klart stifte nye selskaber og sælge aktiverne ind i det. Går ikke ud fra I har ret meget værdi i jeres selskaber udover de materielle, så det er vel bare sælge de materielle aktiver I har, ind i de nye selskaber, og så ellers bare flytte driften stille og roligt over. Der er nok nogle andre ting i skal tænke over, men det kan nok skrues sammen på en meget nemmere måde end at konvertere fra enkeltmands til ApS :) Men I skal selvfølgelig stadig have en revisor med, men det kan skam ikke koste ret meget at lave en plan som er lovlig korrekt.

God Jul!

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)