Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tanker om nye Smartphonelåse - Lås din lejer ude, hvis manglende betaling...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg faldt over en artikel om et dansk firma, der producerer nogle innovative Smartphone-låse, der kan programmeres til stort set alt. Nu er denne tråd ikke en promovering af de smarte låse, men mere tanker omkring, hvad de kan bruges til. Læs selv mere om dem her: www.poly-control.com

Efter min første begejstring havde lagt sig, så tænkte jeg lidt mere praktisk over mulighederne og der er jo virkeligt mange. 

Blandt andet, så tænkte jeg, at hvis lejere fejler med betalingen, så kunne man jo simpelthen afskære dem adgangen til deres hjem - naturligvis med flere forudgående advarsler på mail og sms.

Men man kunne simpelthen skrive i lejekontrakten, at lejen også dækker et abonnement på dørkoden og fejler betalingen, så vil abonnementet simpelthen ophøre og dermed låses døren og man afskæres adgang til ejendommen.

Hvad siger advokaterne til den ide?

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 345
Fra  YAH.DK Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tvivler på det er lovligt, men spændende at høre hvad advokaterne mener Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideén er god, men i og med at det er praktisk talt besværligt at smide en lejer ud, selvom denne ikke betaler sin husleje, så er det næppe lovligt. 

Ikke dermed sagt at det måske ville kunne få nogle til at vågne op og få betalt, hvis de en dag ikke kunne komme ind. 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, sjov tanke lige at koble forbindelsen ud i et par timer, hvis lejeren er gået i restance. Det er sådan noget, som ville give enhver et chok og få fingeren ud, tror jeg :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)