Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SLET DENNE TRÅD ADMIN

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

SLET!

Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AP

Kunder er ofte besværlige. Hvis jeg var dig ville jeg være glad for at du bad om 50% up front. Du kommer altid til at bruge tid på at lave tildbud også tilbud kunden afviser. Det er nederen men sådan er det. Hvad er mere interessant lyder det på mig som om at det er en kunde der prøver at slippe for at betale. For mig ville dit valg være let. Enten er der 50% up front som aftalt ellers så gå a h til. (formuler det mere diplomatisk) Husk hvis der er problemer allerede nu så bare vent til du ikke skal levere mere og skal have de sidste 50%. Den slags mennesker er ikke din tid værd! Efter hånden som du prøver det her flere og flere gange så begynder man at spotte hvem der er værd at bruge tid på og hvem man bare skal bruge minimalt tid på.

Du har principielt krav på pengene såfremt du også vil lever ydelsen. Husk at uanset hvor genialt dit produkt er så bliver kunden ikke tilfreds hvis han ikke vil købe din ydelse og personligt ville jeg vægte mit omdømme højere end en enkelt opgave. Juridisk har du sandsynligvis ret men i praksis så vil mit bedste råd være at komme videre. Der kommer altid en kunde og en sporvogn til... Wink

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

asger_fro:

Hej AP

Kunder er ofte besværlige. Hvis jeg var dig ville jeg være glad for at du bad om 50% up front. Du kommer altid til at bruge tid på at lave tildbud også tilbud kunden afviser. Det er nederen men sådan er det. Hvad er mere interessant lyder det på mig som om at det er en kunde der prøver at slippe for at betale. For mig ville dit valg være let. Enten er der 50% up front som aftalt ellers så gå a h til. (formuler det mere diplomatisk) Husk hvis der er problemer allerede nu så bare vent til du ikke skal levere mere og skal have de sidste 50%. Den slags mennesker er ikke din tid værd! Efter hånden som du prøver det her flere og flere gange så begynder man at spotte hvem der er værd at bruge tid på og hvem man bare skal bruge minimalt tid på.

Du har principielt krav på pengene såfremt du også vil lever ydelsen. Husk at uanset hvor genialt dit produkt er så bliver kunden ikke tilfreds hvis han ikke vil købe din ydelse og personligt ville jeg vægte mit omdømme højere end en enkelt opgave. Juridisk har du sandsynligvis ret men i praksis så vil mit bedste råd være at komme videre. Der kommer altid en kunde og en sporvogn til... Wink

Ville lige skrive for en god ordens skyld at overstående er mig. Viste ikke at jeg har fået oprettet 2 kontoer på amino en gang for mange år siden.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mig der er den dumme kunde omtalt her. 

 Jeg har været lidt blind af at ydelsen kunne laves så billigt og hurtigt at jeg ikke fik lavet et baggrunstjek. 
Og hans trustpilot kommentarer får alle mine alarmklokker til at ringe. 
Især når en kunde skriver at det et fupnummer hvor han spørg om halvdelen forud og så høre man ikke fra ham igen.
Den fælde har jeg selvfølgelig ikke tænkt mig at gå ind i. Men står der et klart produkt når vi er færdige, så betaler jeg med glæde.

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Admin.

Bare slet denne her tråd.

Ingen grund til at det udvikler sig til mere drama! 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som udgangspunkt er alle aftaler bindende.

Undtagelser aftalelovens § 36.

Undset om man laver sin ydelse eller hindres i det, har sælger krav på penge for sit arbejde.

Har man ikke lavet ydelsen grundet modstand fra køber. kan sælger forlange sit dækningsbidrag på den pågældende ydelse, som kompensation for brudt aftale.

Eksempel malerarbejde ( Arbejdsløn 60 kr. - moms 20 kr. -maling 20 kr.) = Dækningsbidrag 60 kr. som er erstatningen fra køber til sælger.

Den forurettede (sælger) skal altså have 60 kr. fra køber begrundet i at maling har han ikke brugt, da han ikke lavede malerarbejdet. Momsen kan han fratrække, grundet han ikke løste opgaven.

Så som udgangspunkt skal aftaler overholdes, hvad skulle man eller med aftaleloven, købeloven m.m. ???

Er det aftaler imellem erhvervsdrivende er disse endnu mere bindende. Hvorimod handel med private, som nyder forbrugerbeskyttelse kan "fraviges" hvis særlige forhold er tilstede.

Trustpilot som begrundelse holder ikke. Vi har ikke folkedomstole endnu i Danmark.

Og husk så til sidst at en sag altid har mindst 3 sider:Sælger - køber - og sandheden.

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)