Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette lovligt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere fået hjælp her på Amino angående et lignende spørgsmål, så nu giver jeg det et forsøg igen.

Min bror driver en webshop med salg i Danmark, Norge og Sverige. Han køber primært sine varer i østen med en enorm avance, og med det følger samtidigt et stort overskud. Jeg har tidligere fundet lovlige løsninger på skatte-optimering, så jeg vil lige høre om det er lovligt inden jeg forslår ham dette. og spørgsmålet lyder: Kan han oprette et selskab på eks. Jersey Island og så kanalisere sine indkøb gennem det selskab, forstået på den måde at han først importere varene fra Østen til sit selskab på Jersey, som så sælger det videre til det danske selskab til en højere pris, for på den måde at minimere avancen og dermed overskuddet i det Danske selskab. Så i realiteten er det udenlandske selskab bare en slags mellemmand?

Eks. selskabet på Jersey importere nogle lamper fra Taiwan til 100kr stk. dem sælger han så til sit danske selskab til 300kr stk., som så igen sælger lamperne til forbrugerne til 500kr stk.

 Til sidst har han så en god del af omsætningen stående i Jersey selskabet, og dermed en lavere skat at betale. 

Og hvis det har nogle relevans, så bor han i Spanien.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 177
Fra  MM Trading Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er det mange de store firmaer gør, og det fungere jo fint indtil videre. Jeg er dog ikke sikker på at det rent faktisk er lovligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det lyder helt klart som såkaldt transfer pricing som du kan google, og det er meget klart ulovligt og nu nok næppe noget så mange store gør, da skat er meget opmærksomme på netop prissætning mellem forbundne selskaber i flere lande. Helt konkret bør han i alle fald få vurdering af en revisor der vil stå inde for at det er markedspriser og ikke ren transfer pricing som det klart lyder af. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han tjener så mange penge som du snakker om, så vil jeg nok ikke spørge Amino. NO offence til Amino, men hvis man er ude i det du snakker om, så vil man gerne være 100% sikker, og derfor så skal man tage kontakt til en Revisor.

Det ville da ikke være specielt fedt og stå med bøvlet senere, blot fordi man ønsker og spare et par tusind kr.

Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

emcct:
Hvis han tjener så mange penge som du snakker om, så vil jeg nok ikke spørge Amino. NO offence til Amino, men hvis man er ude i det du snakker om, så vil man gerne være 100% sikker, og derfor så skal man tage kontakt til en Revisor.

Mange penge, det er jo relativt, det var mere avancen jeg tænkte på, og nu ved jeg jo der sidder utroligt mange kompetente og kloge hoveder her på amino, og så var det jo oplagt at spørge her først. Under alle omstændigheder vil vi havde taget fat i en advokat. Det var mere bare for at se om ideen vil blive skudt helt ned, eller om det rent faktisk er en mulighed.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tech-Master

Hvis din bror har fast bopæl i Spanien og ikke er skattepligtig længere i Danmark, er transaktionen

mellem ham og selskabet i skattely alene et spørgsmål om det spanske skattevæsen vil anfægte

værdiansættelserne i medfør af de internationale regler om transfer pricing.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)