Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg som personlig virksomhed give gavekort i julegave til et selskabs direktør?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Billum
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er selv bogholder og kender en del til reglerne omkring både personale- og repræsentationsgaver. Dog er jeg alligevel lidt i tvivl. Håber nogen kan hjælpe:

1: Må jeg give julegaver i form af gavekort til mine kunder. Min kundekreds dækker både selskaber og enkeltmandsvirksomheder. Jeg er sikker på, at jeg gerne må give dem, men skal modtagerne beskattes, så længe beløbet er under kr. 700,-?

2: Må jeg give gavekort til en pakkeleg hos en af mine kunders julearrangement og vil vinderen af pakkelegen skulle beskattes? Igen vil beløbet være under kr. 700,-

På forhånd tak.

Michael

Fokus - regnskabsservice, administration, tekstarbejde

Erfaren bogholder siden 1995 og selvstændig siden 2005.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Grænsen på de 700 kr. gælder kun for ansatte, men når du giver gaver til kunder, så er det repræsentation (0% momsfradrag og 25% skattefradrag).

Lige netop gavekort er dog ikke nogen god idé at give væk, da de hos modtageren skal beskattes som var de kontanter, og selvom man giver et gavekort på under 700 kr. til en ansat, så skal hele beløbet beskattes, og du pålægges som arbejdsgiver at indeholde AM-bidrag, A-skat, feriepenge, mv.

Så gavekort vil i sig selv underminere grænsen på de 700 kr.

Fra Billum
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, Martin.

Michael

Fokus - regnskabsservice, administration, tekstarbejde

Erfaren bogholder siden 1995 og selvstændig siden 2005.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)