Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal der til for at starte en webshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens.

Går med en lille drøm om at starte min egen webshop, ikke nu, men engang inden for de nærmeste år. Hvilke varer der skal sælges er jeg ikke lige enig med mig selv om endnu. En webshop på hobby plan, altså ved siden af et ''rigtigt'' arbejde. 

Mit main question, så at sige, er om det er dyrt? Er det noget man skal lægge flere tusinde kroner i? eller er det ''bare'' at få en hjemmeside op at køre og så noget paypal betaling. 

Men, lad os nu lege med tanken om at jeg starter en webshop op der sælger Iphone covers og tilbehør (Bare eksempel) Jeg har omkring 10 - 20 ordrer i gennemsit om måneden, måske endda mindre. Shoppen indtjener omkring de 700kr om måneden. 

Er dette holdbart? eller er der nogen reele risici? er der nogen gebyrer og afgifter der skal betales til staten, selvom man måske en måned ikke får solgt noget? Når sådan noget skal importeres som firma, kan man så godt bare bestille 10USB sticks hjem fra kina, og så det kan betale sig mht til import som firma? eller skal det bestiles hundrede afgangen? At have sådanne småting på lager er jo intet problem

Altså ikke en webshop der skal være levebrød, men mere hobbyplan, har altid syntes det er sjovt at skabe et navn, et ry, og have noget selv hvis i forstår. Smile

Fra Danmark
Tilmeldt 29. Sep 13
Indlæg ialt: 49
Fra  UreGiganten.dk Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Shakon.

Jeg har selv lige startet en webshop på hobbyplan og jeg kan med glæde fortælle dig at det ikke koster en bondegård at starte en webshop.

du skal gør dette:

- Opret firma (gratis) husk at blive moms- og importregistreret.

- Køb domænenavn : 45 kr./år

- Webhosting hos unoeuro 150 kr/år.

- template til opencart webshop program-: mellem 200 kr. - 500 kr. 

- betalingsmodul fra Ewire , 499 kr. i oprettelse og ingen månedelig betaling.

Og mht. import så kan du jo sagtens starte med meget lillevarelger og så se hvordan det går

 med ovenstående model er der ingen risiko forbundet, og selvom du ikke har noget omsætning så betaler du jo kun 200 kr. / år . Det kræver dog at du selv bruger nogle timer i en måned på lige at lære lidt om SEO og shop systemet. Opencart er nok det letteste. 

håber du kunne bruge det til noget

Køb billige ure online på uregiganten.dk.

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer helt an på hvor meget du er villig til at gøre selv, og hvor meget du vil have andre til. Hvis du for eksempel sætter WordPress op med WooCommerce (plugin) og placerer det på noget hosting kan du gøre det for mindre end 100 kr. om måneden.

Hvis du vil have en færdig webshop om der er sat op for dig og det hele er et par tusind nok mere realistisk.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)