Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Hvordan blir man selvstændig?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort sagt - jeg har fået så nok af at være tage hensyn til chef, kollegaer og dårligt arbejdsmiljø - nu vil jeg prøve at arbejde selvstændigt.
Jeg har flere diplomer - flere massager, healing og nu begynder jeg også som selvstændig forhandler af produkter (creme mm) fra USA.
Jeg vil gerne få et CVR nr. Jeg kan forstå at jeg må godt få det uden at jeg skal momsregistreres? (inden jeg tjener over 50 000 om året). Og så kan jeg trække udgifter fra?
Her har jeg flere spørgsmål:
- Da jeg har tænkt mig at arbejde som massør og forhandler - er det OK jeg fører 2 regnskaber?
- Jeg bruger et rum i mit eget hus som klinik - er der nogle regler for det? (Dette rum bruges også privat om aften.)
- Er det forstået rigtigt at hvis jeg tager f.eks. 100 kr for massage, så skal jeg tage 125 fra kunden og de 25 kr skal jeg betale i skat? Hvad med resten? Er det min løn?
- Ang.forhandler stillingen. Hvis jeg bestiller produkter for ca. 2000 kr om måneden og betaler ca.200 kr for levering fra udlandet (Sverige) - hvordan bogfører jeg fragtbeløbet?
- Hvordan betaler jeg løn til mig selv? Trækker fra det der skal trækkes fra, betaler skat (hvor tit er det og hvordan?) og resten er mit?
- Når jeg kommer op på de 50 000. Hvad betyder det enlig at blive momsregistreret?
Ja, undskyld, mange spørgsmål, men håber du har lyst at svare... Vil jo helst få en god start...
Mvh Sandra

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal kontakte en revisor helt ærligt for du har for mange gode spørgsmål til at klare dem her men - dine spørgsmål i kursiv:

sanped:
Jeg kan forstå at jeg må godt få det uden at jeg skal momsregistreres? (inden jeg tjener over 50 000 om året). Og så kan jeg trække udgifter fra?
Nej du skal momsregistres hvis du OMSÆTTER ikke tjener over 50 t læs: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html

sanped:
Da jeg har tænkt mig at arbejde som massør og forhandler - er det OK jeg fører 2 regnskaber?

giver ikke stor mening - hvad skulle formået være - du skal i alle fald i personlig virksomhed beskatte helt samlet

sanped:
- Jeg bruger et rum i mit eget hus som klinik - er der nogle regler for det? (Dette rum bruges også privat om aften.)
så er der ikke noget regnskabsmæssigt fradrag i det - læs f.eks http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html

sanped:
- Er det forstået rigtigt at hvis jeg tager f.eks. 100 kr for massage, så skal jeg tage 125 fra kunden og de 25 kr skal jeg betale i skat? Hvad med resten? Er det min løn?
Nej  - du skal hvis du er momsregistreret tage 125 kr og de 25 kr er så moms - af resten betaler du skat af overskud - det er bla. a her det er klart du skal betale dig for lidt hjælp - du taber ved kun at høre os

sanped:
- Hvordan betaler jeg løn til mig selv? Trækker fra det der skal trækkes fra, betaler skat (hvor tit er det og hvordan?) og resten er mit?
Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

Du har så mange spørgsmål at du må ha fat i en revisor der sætter sig et par timer med dig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Takker for det hurtige svar. :) Jeg kontakter en revisor. :)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 02:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
sanped:
- Jeg bruger et rum i mit eget hus som klinik - er der nogle regler for det? (Dette rum bruges også privat om aften.)
så er der ikke noget regnskabsmæssigt fradrag i det - læs f.eks http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html

Begrundelsen for svaret her er, at det omtalte værelse/rum ikke anvendes til private formål, så når det oplyses, at det anvendes privat om aftenen, så er fradrag for arbejdsværelse udelukket.

Se mere her

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2083512&vId=208670

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Tak for jeres svar - jeg kontakter en revisor. Ønsker at blive slettet herfra. Jeg skrev en e-mail vedr. det i går aftes, men er stadigvæk medlem, kan jeg se... God dag til jer. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke forvente at en sletning også fjerner dit indlæg. Du kan få slettet din bruger men ikke dit indlæg som sådan - men måske navnet forsvinder, men det ses så i citaterne, sådan er internettet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)