Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af hobby-webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra aulum
Tilmeldt 11. Dec 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg planlægger at starte hobby-webshop med salg af kontor maskiner. Leverandøre har jeg styr på men er lidt i tvivl om jeg skal have lager eller kører med rent dropshopping ?

Regner med at starte som hobbyvirksomhed så jeg ikke behøver at blive momsregistret fra starten. Er det ikke korrekt at man så må tjene op til kr. 50.000 og så blot betale almindelig indkomsskat ?

Er ikke "computer-nørd" vil derfor vælge en hosted løsning. Måske fra SmartWeb. Det koster kr. 299,- pr. måned. Har i bedre forslag ? Vil desuden køre med Dankort betaling og påregner at dette vil koste ca. kr. 4000,- i oprettelse og ca. 140,- pr. måned. Er det realistisk ?

Gode ideer modtages med tak

God jul og godt nytår

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 345
Fra  YAH.DK Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du vil køre det som en hobbyforretning er det en god ide med ren dropshipping, specielt indtil du ved hvad der sælger.

Ja, du må tjene op til 50.000,- inden det kræves at du bliver momsregistreret, men husk så at hvis du har udgifter i forbindelse med din virksomhed, kan du heller ikke fratrække moms!

En hosted løsning er altid god at starte ud med, men sidst jeg startede en webshop (juni sidste år) var det et krav at stille en sikkerhed på 50.000,- for Dankort aftalen, som du nok også skal forvente.

Held og lykke med dit projekt!

Michael

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaj Bille:
Er det ikke korrekt at man så må tjene op til kr. 50.000 og så blot betale almindelig indkomsskat ?

Nej, det er ikke rigtigt. Grænsen hedder 50.000 kr. i OMSÆTNING på 12 LØBENDE måneder. Allerede i det øjeblik, hvor du forventer at ramme/overstige grænsen (typisk ved en månedlig omsætning på 3-4.000 kr. i et par måneder), skal du lade dig momsregistrere.

KH.

Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Boenstedt:

Så længe du vil køre det som en hobbyforretning er det en god ide med ren dropshipping, specielt indtil du ved hvad der sælger.

Ja, du må tjene op til 50.000,- inden det kræves at du bliver momsregistreret, men husk så at hvis du har udgifter i forbindelse med din virksomhed, kan du heller ikke fratrække moms!

1 hobbyvirksomhed skal du ikke kalde noget med en webshop - den drives med indtjening for øje, hobbyvirksomheder er et eget begreb i skat 

2 Typisk fejl beskrivelse desværre med tjene. Ikke TJENE 50.000 kr men OMSÆTTTE for, og der er pokker til forskel. Læs evt her om hvornår man er forpligtet til at momsregistrere sig  http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Ved trådstarter at han ikke kommer over momsgrænsen ( og det kan være dyrt at tage fejl) så skal han købe med moms uden at kunne fradrage momsen og til gengæld må han sælge uden moms og han skal føre regnskab og opgive fortjenesten til skat i forskud og årsopgørelse

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 345
Fra  YAH.DK Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager - tastefejl.

Selvfølgelig er det omsætte for 50.000,-

Og ja, hvis man vil ofre så meget på at oprette og drive en webshop er ambitionen nok ikke kun en omsætning på kr. 50.000,- så han bør helt klart vælge at lade sig momsregistrerer.

Michael

Fra aulum
Tilmeldt 11. Dec 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for gode input. Det har gjort mig noget klogere på mulighederne. Det vil nok være fornuftigt at blive momsregistrer fra starten så man kan trække momsen af startudgiftren fra og sælge uden moms.

Jeg vil nok også starte med ren dropshipping. Det vil jo nok give en noget lavere omsætning men bedre styrring og overblik Smile 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)