Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3 skærme til ét grafikkort driller

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et lille problem med, at jeg ikke kan få alle mine tre nye skærme til at virke på samme tid.

Jeg har følgende hardware

3 x AOC 24" monitor
1 x Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5

Grafikkortet skulle efter producentens hjemmeside, støtte op til fire displays.

1. skærm tilsluttet med HDMI -> HDMI
2. skærm tilsluttet med HDMI -> Mini Displayport
3. skærm tilsluttet med HDMI -> Mini Displayport

Det er den ene af de to skærme som er på med HDMI -> Mini Displayport, som ikke vil vise skrivebord.

Går man ind under skærmindstillinger og vælger at udvide til den sidste skærm, skriver den "Skærmindstillinger blev ikke gemt"?

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

er der en bestemt grund til at du smider den sidste skærm til HDMI ? hvis den kan køre med DVI ville jeg altid vælge det til computerskærme.. 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv hardcore tilhænger af Nvidias grafikkort, så jeg har ret begrænset erfaring med AMDs. 

Men jeg kan huske at jeg på et tidspunkt støtte på at AMD havde nogle "udfordringer" med mere end 2 displays på samme kort - ligesom Nvidia. Det er noget med at kortet understøtter mange displays, men det er begrænset hvilke porte der kan trække skærmene, da nogle af portene nærmest er koblet sammen. Så hvis du f.eks. har en DVI, HDMI og DisplayPort, så kan det godt være at DVI og HDMI portene reelt er den samme og derved kan du kun have en monitor i en af dem af gangen. Så selvom der er 3 stik så kan der kun køre 2 skærme samtidigt. 

Men når du har to DisplayPorts, så burde du kunne køre med mindst 4 skærme. Men du skal nok have en splitter adapter på den ene af displayportene, så du kan have to skærme på den (de fleste "større" grafikkort med AMD eller Nvidia processorer understøtter 2 skærme pr. DisplayPort).

Så jeg tror det er det du oplever, da din HDMI-port formentenlig deles med en af DisplayPortene.

/Jesper

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Steenholm:

er der en bestemt grund til at du smider den sidste skærm til HDMI ? hvis den kan køre med DVI ville jeg altid vælge det til computerskærme.. 

Tak for kommentaren. Grunden til at den sidste kører med HDMI, er fordi at skærmen kun har VGA og HDMI indgange.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

Jeg er selv hardcore tilhænger af Nvidias grafikkort, så jeg har ret begrænset erfaring med AMDs. 

Men jeg kan huske at jeg på et tidspunkt støtte på at AMD havde nogle "udfordringer" med mere end 2 displays på samme kort - ligesom Nvidia. Det er noget med at kortet understøtter mange displays, men det er begrænset hvilke porte der kan trække skærmene, da nogle af portene nærmest er koblet sammen. Så hvis du f.eks. har en DVI, HDMI og DisplayPort, så kan det godt være at DVI og HDMI portene reelt er den samme og derved kan du kun have en monitor i en af dem af gangen. Så selvom der er 3 stik så kan der kun køre 2 skærme samtidigt. 

Men når du har to DisplayPorts, så burde du kunne køre med mindst 4 skærme. Men du skal nok have en splitter adapter på den ene af displayportene, så du kan have to skærme på den (de fleste "større" grafikkort med AMD eller Nvidia processorer understøtter 2 skærme pr. DisplayPort).

Så jeg tror det er det du oplever, da din HDMI-port formentenlig deles med en af DisplayPortene.

/Jesper

Hej Jesper

Tak for din kommentar.

Tror du har ret i, at der deles mellem et HDMI og en displayport. Tror min løsning er, at anvende DVI-udgangen på grafikkortet med en DVI > HDMI adapter til den sidste skærm, og skippe et af Displayport-stikkene? Tror du ikke dette ville være løsningen for mig?

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)