Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Suk.... 41 år og føler mig gammeldags....

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Suk.... Jeg er kun 41 år gammel, og jeg føler mig VIRKELIG gammeldags i den verden jeg lever i.

Jeg forventer stadig, at jeg bliver betjent når jeg kommer ind i en butik, og det af engageret personale.

Det samme forventer jeg på nettet, men jeg synes at jeg gang på gang oplever det præcist modsatte.

Er det at hjælpe kunden gennem købsprocessen virkelig blevet umoderne? - Er handel på vej ad samme spor som lægerne, hvor kunderne også ved alt om sygdommene allerede inden de kommer til lægen?

Jeg synes det er en kedelig tendens, der sikkert ender med at vi alle ved lidt om alt, og ingen ved alt om lidt. Sad

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 50
Fra  lukket her Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er billigere at have ikke-uddannet personale, og mindre penge på lønninger = flere penge på kontoen. Alt efter hvor store og dominerende brands og virksomheder vi taler om har disse jo mulighed for et vist form for monopol. Fx bryder jeg mig ikke om den lokale Fona, og har jeg ikke tid til at gå i byen efter det jeg skal bruge, jamen så må jeg handle der. Også vil de s**** på om jeg får god service. 

Jeg er enig i at der burde være bedre service i mange butikker, og jeg tror måske problemet er en inkompetent ledelse. Det virker så let og ligetil at opbygge et godt brand, men for mange er det nok mere tillokkende at ansætte ludere og lommetyve, der ikke kræver så meget i løn. 

Spørgsmålet om hvordan man hjælper kunden er jo i høj grad et hot-topic, og jeg kender flere der starter virksomhed med det formål at skabe nye forretningsmodeller på dette grundlag. Jeg tror det handler om at være ærlig mere end noget andet. "Ja, vi er dyrere, men til gengæld kan du altid levere varen retur til os på 10 minutter fordi vi befinder os på den anden side af vejen". Det er især et problem i telebranchen, hvor kvantificeringen af funktioner, pixels, skærmstørrelse, harddisk-kapacitet osv. bliver smidt i hovedet på kunden. Man fokuserer ikke på hvordan man skaber en bæredygtig forretning, hvor man søger at sælge kunden det produkt der passer bedst til ham/hende, men vil i stedet hellere forsøge at skubbe "månedens tilbud", fordi det har chefen sagt man skal!

Oplysning og information er vejen frem. Både for kunder og for virksomheder.

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Carsten,

Sad og grinte lidt af dit indlæg, syntes ikke du er gammeldags, men har selv tænkt tanken og jeg er godt 7 år yngre end dig :-)

Jeg fravælger bevidst butikker hvor jeg syntes der er elendig service. Omvendt kommer jeg fast hos byens lokale Statoil fremfor de mange andre udbydere, simpelthen fordi de har en fantastisk service.

Jeg tror på at serviceniveauet afspejles af ledelsen af den enkelte butik. Var på kursus hvor en jobsøger begejstret fortalte at han samme dag havde været til jobsamtale, han havde alle de rigtige kvalifikationer og ansætter var begejstret og havde så godt som sagt at jobbet var hans. Desværre ringede han dagen efter og fortalte nærmest med stolthed at han havde presset en af de andre ansøgere kr. 1.000,- længere ned i løn end kursistens minimum var, og han derefter ansatte den billigste. Jeg forstår godt at der skal spares, men tror på at en investering i kompetencer og engagement er vejen frem, også til bedre service.

Når det så er sagt er der ingen tvivl om at vi kan finde så mange informationer selv omkring de produkter vi ønsker at købe at selve rådgivningsdelen hos sælgerne måske ofte bliver sparet væk. Køber jeg hifi-udstyr eller sågar bil, har jeg jo allerede læst et hav af anmeldelser og referencer fra andre på nettet så jeg har basisviden og en holding som gør at jeg måske er sværere at rådgive eller flytte over på et andet produkt.

På nettet har jeg ikke den store forventning, der tænker jeg især at jeg er nødt til at gøre forarbejdet selv og så finde billigst muligt. Jeg skeler selvfølgelig til anmeldelser omkring service fra andre.

Det blev lidt lang for egentligt bare at sige - jeg forstår din holdning :-)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

41 det er da super gammelt Big Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 50
Fra  lukket her Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

jsn.soendergaard:

På nettet har jeg ikke den store forventning, der tænker jeg især at jeg er nødt til at gøre forarbejdet selv og så finde billigst muligt. Jeg skeler selvfølgelig til anmeldelser omkring service fra andre.

Netop derfor forstår man jo ikke at sælgere så ikke prøver at forny sig lidt. Hvad kunne man tilbyde ud over tal, figurer og lign? 

Kunder skal dog også være bevidste om at den laveste pris også kan medføre monopoler. De store er som regel dem der kan gå længst ned i pris, og til sidst, når konkurrencen så er væk, så hæver de priserne igen, også er der få alternativer af samme kvalitet tilbage på markedet.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jsn.soendergaard:
På nettet har jeg ikke den store forventning, der tænker jeg især at jeg er nødt til at gøre forarbejdet selv og så finde billigst muligt. Jeg skeler selvfølgelig til anmeldelser omkring service fra andre.

Her tror jeg en af forskellene på os er. - Jeg forventer da at en netbutik, lige som en hver anden kan levere en service. - Og her taler jeg ikke bare om bytteservice. - Jeg forventer at de ved hvad der er bedst til mig, og at de ved præcist hvilke 15 spørgsmål de skal have svar på, for at kunne guide mig, og finde præcist hvad de mener jeg skal have. - Hvis ikke de kan det, hvorfor sætter jeg mig så ikke bare selv ind i tingene, og finder det billigste på nettet? - Fordi jeg gerne vil bruge min tid anderledes, og derfor gerne vil betale for den viden de har!

jsn.soendergaard:
Køber jeg hifi-udstyr eller sågar bil, har jeg jo allerede læst et hav af anmeldelser og referencer fra andre på nettet så jeg har basisviden og en holding som gør at jeg måske er sværere at rådgive eller flytte over på et andet produkt.

Bestemt, men jeg ville da stadig - selv ved bilkøb - forvente at forhandleren ville kunne råde mig. - Det er dog, især i DK, en del penge man er ved at lægge... Man skulle jo gerne få opfyldt sine behov, og i hvert fald bevidst fravælge dem man nu ikke får opfyldt.

Jeg er faktisk ret ked af, at vi er på vej ad den vej. - Det ender jo med, at der ikke længere er plads til den sælger der faktisk ved hvad han sælger. - Ham der, med ro i stemmen, kan sige til mig 'Jeg hører hvad du siger, men der er ikke den der du skal have, den opfylder ikke dine behov'.. Ham har jeg desværre ikke set i mange år.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Remy:

41 det er da super gammelt Big Smile

Gætter på du er omkring 25.....

Da jeg var 18, var dem på 30 nærmest oldinge...

Da jeg selv nærmede mig 30 var 40 jo tæt på pensionsalderen....

Nu bliver man voksen når man når 50.......

Alt er relativt!

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
Jeg hører hvad du siger, men der er ikke den der du skal have, den opfylder ikke dine behov'.. Ham har jeg desværre ikke set i mange år.

De bliver desværre mere og mere sjældne :-)

Carsten Kvist:
Her tror jeg en af forskellene på os er. - Jeg forventer da at en netbutik, lige som en hver anden kan levere en service. - Og her taler jeg ikke bare om bytteservice. - Jeg forventer at de ved hvad der er bedst til mig, og at de ved præcist hvilke 15 spørgsmål de skal have svar på, for at kunne guide mig, og finde præcist hvad de mener jeg skal have. - Hvis ikke de kan det, hvorfor sætter jeg mig så ikke bare selv ind i tingene, og finder det billigste på nettet? - Fordi jeg gerne vil bruge min tid anderledes, og derfor gerne vil betale for den viden de har!

Vi er vidst ikke helt uenige eller forskellige. For jeg handler faktisk sjældent på nettet, netop fordi jeg foretrækker at have den personlige kontakt og helst lidt sparring og rådgivning med sælgeren.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Der var engang (Når man starter sådan er den vel allerede gal) en tøjbutik i vejle, for herre. De havde forstået det.

Når jeg, og andre, kom derind, så havde ekspedienterne allerede styr på hvilken størrelse man brugte. Og hvis jeg skulle have et par bukser, så havde de styr på, hvilke der ville sidde godt på mig. - Det var fantastisk at komme derind.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:

Remy:

41 det er da super gammelt Big Smile

Gætter på du er omkring 25.....

Da jeg var 18, var dem på 30 nærmest oldinge...

Da jeg selv nærmede mig 30 var 40 jo tæt på pensionsalderen....

Nu bliver man voksen når man når 50.......

Alt er relativt!

Nope.... Selv når man har passeret de 53, lever legebarnet stadig, og det håber jeg at det bliver ved med!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)