Der har været en del surmulerier herinde i den seneste tid over folk, som har benytte sig af tilbud de ikke mener at have fået og det har ledt til en del indlæg, hvor alle giver deres besyv med om situationerne. Fælles for de sager der har været herinde er blandt andet, at det kan være svært at komme i kontakte med personerne bag disse tilbud. Tænker du nogensinde over de signaler du selv udsender som selvstændig? Ved kunderne hvordan de kan kontakte dig? Hvad er det ved din hjemmeside der gør, at folk skal have tiltro til dig? Hvad gør du hvis du er på ferie for så at komme hjem og se der er skabt tråde herinde hvor du beskyldes for dårlig service/og eller svindel? Hvad gør du hvis du bliver syg nogle dage og du derefter finder klager på Trust Pilot eller lignende sider? Det hele handler om forberedelse og om at være proaktiv. Vi er indimellem så forjættede over at skulle ud og erobre verdenen og en masse nye kunder, at vi glemmer de helt basale ting i vores virksomheder: Kundeservicen. Jeg høre tit undskyldningerne med, at det jo bare er at tage telefonen og svare på et par mails hist og her, hvilket er voldsomt ironisk. Vi bruger tid på at lave forretningsplaner, udfylde S.W.O.T analyser, vi køber reklamer, vi netværker, skriver sammen på Amino og Linked In og måske vi endda smider billeder op via instagram. Men vi glemmer at sikre os, at vi er parate til at yde en service der gør, at vi fremstår troværdige hos dem der kigger forbi vores hjemmesider og fremstår som værende enestående i vores kunders øjne. |
Din hjemmeside i din firmaprofil virker ikke.
(www.danielkold.dk)