Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man betale royalties for at lave tegninger baseret på en bog?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag

Jeg har søgt lidt på nettet, men jeg har ikke formået at lave en søgning der kunne give mig et konkret svar på en ting jeg gå og tumler med.

Sagen er den at jeg har læst en bog hvor jeg synes der er et så stærkt og fedt billedsprog at jeg godt kunne tænke mig at omsætte det til konkrete tegninger og måske......hvis andre synes det er fedt....sælge de tegninger.

Mit spørgsmål er;

1) Må jeg det? (Uden at spørge forlaget om lov først)

2) Skal jeg betale royalties til forlaget for et salg?

// Brokop

http://brokop.com/

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

"Det eneste jeg tegner direkte af fra naturen, er nisser"!

Jeg tror det var Storm P., der tænkte disse ord..... Din fantasi er helt din egen (endnu da), så ja - det har du bestemt lov til.

Brokop:
så stærkt og fedt billedsprog at jeg godt kunne tænke mig at omsætte det til konkrete tegninger

Hvis det var mig der var forfatteren til dette værk, ville jeg være umådelig stolt hvis en af mine læsere tænkte sådan. Go for it!

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bennie

Mange tak for dit svar :)

Forfatteren er desværre død, men jeg går ud fra at forlaget og/eller familien stadig sidder hardcore på rettighederne.

Som jeg har forstået det, så skal man betale royalties til forlag og forfatter hvis man ønske at lave en film baseret på bogen, så jeg tænkte at det måske var det samme med tegninger. Men det er det så heldigvis ikke kan jeg forstå :)

Tak igen for svaret.

Hav en dejlig dag.

// Brokop

http://brokop.com/

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)