Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et godt webhotel til Drupal

Side 7 ud af 8 (75 indlæg)
Tilmeldt 16. Jun 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville aldrig antage en en webhost tager backup for mig, uden at jeg har en decideret aftale. Mange webhosts tager day-to-day backup, så du kan få retableret dit website som det så ud i går, men det er ikke meget værd, når skaden skete i forgårs.

Backup der fungerer kan tages på forskellige måder, full, incremental etc, men essensen er at hvis dit site er inficeret/defaced etc, så bør du have en fuld backup som er gammel nok til at retablere websitet som det var før problemet og så bruge din ugentlige, daglige backup til at fixe resten.

Det kan du ikke bare regne med at din webhost sørger for uden en decideret aftale.

Der er også stor forskel på hvor tit du har behov for backup. Hvor hurtigt ændrer dine data sig. Hvis du gemmer 10 transaktioner i databasen på et døgn, så er det måske okay med backup en gang i døgnet, men med 10.000 transaktioner eller poster i timen, så mister du 240.000 bevægelser på et døgn. Din webhost har ingen forudsætninger for at vurdere dit specifikke behov, og hvor hårdt det rammer din forretning, hvis det går galt.

Jeg mener at det er et safe bet at antage at det er noget du selv skal administrere, da du er den der kan definere hvordan dit behov er. Så kan du købe løsningen hos webhosten, når du ved hvad du har brug for.

;0)Bent

Tilmeldt 16. Jun 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sorry. Glemte lige at nævne.

Jeg kan kun se at safemode har betydning for din drupal installation, hvis du lader brugerne uploade til dit site. Ret mig hvis du mener jeg tager fejl.

Så vidt jeg husker, så forsvinder safemode også i php6.

;0)Bent

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bent Lundberg:

Så vidt jeg husker, så forsvinder safemode også i php6.

;0)Bent

Du har helt ret. safemode er en forældet og usikker metode som helt udgår med PHP6 - http://dk.php.net/features.safe-mode

Vejen frem for ISP/Webhosts er suphp/suExec

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bent

Nu kan man altid hive ekstremerne frem.

Jeg vil lade det du har skrevet stå uden at kommentere det, da det simpelthen falder uden for rammerne af "normal" daglig backup.

Alle videre forsøg på teoretiske afhandlinger bliver heller ikke kommenteret.

I vil gerne have at man skal være åbne overfor kunden, men tager 10000 forbehold for det ene og det andet og noget tredie her, så når tingene kommer op på bordet er i jo selv med til at mudre det hele til.

Jeg forsøgte såmænd bare med udgangspunkt i min egen butik, at fortælle hvordan jeg synes det bør køre, men der er åbenbart ikke plads til lidt moral her....

 

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jannik,

299 kroner om måneden for det du der nævner ER billigt.
Bare lige for at understrege det Wink

Mange venlige hilsener
Peter Holmstrand

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 16. Jun 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@easyhost

Beklager meget hvis jeg har givet indtryk af at jeg har problemer med din indstiling. Det har jeg ikke prøvet at udtrykke. Jeg beskæftiger mig normalt ikke med at kritisere andres holdninger. Wink

For mig handler det her på ingen måde om det moralske i at tage penge for en backup eller ej, men udelukkende at forklare, hvorfor kunden selv er nødt til at kende sine behov.

Hvis du ikke har brug for andet en normal daglig backup, så skulle du sagtens kunne klare dig med webhostens standardbackup, men jeg har selv oplevet et par gange at dem jeg køber server hos ikke har fået alle konfigurations-indstillinger mm med i deres daglige backup. Så er det sørme rigtig rart at jeg har en selv jeg lige kan loade.

Du kan da vist også nok få de fleste webhosts til at sætte et script op der dumper mysql databasen og sender den til din email med bestemte intervaller i et cron-job, og så er du ude over selv at skulle ind og hente den ned.

Måske skriver jeg for lange indlæg, så du overså at mit fokus ligger på at kun website ejeren har mulighed for at kende behovet præcist.

;0)Bent

Tilmeldt 16. Jun 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tilføjelse: @easyhost

Du har muligvis ret i at det er ekstremer, men der er en grund til min forsigtighed.
Den er dog fra server-verdenen hvor problemet er lidt større.

I 99 blev jeg tilkaldt til en Novell server, der havde mistet en harddisk der ikke var spejlet.
Jeg havde tidligere specifikt spurgt den forrige konsulent om han havde kontrolleret at backup'en rent faktisk kunne genindlæses og retablere systemet. Det garanterede han mig.
 
Jeg smed et par nye diske i, og lavede en ren installation, konfigurerede, og prøvede så at indlæse backup'en. Der var blot et lille problem.

Manden der satte backup'en op i 96 glemte at sætte en kommando i startup filerne, så der var en full testbackup fra 96 på et bånd og intet på resten.
Den virkede fint da han satte den op og testede, og da han så genstartede serveren, blev der troligt sat bånd i hver dag de næste 2½ år, men backup softwaren kørte aldrig og blev aldrig testet.

Det skete den 16. december, så hele årsregnskabet skulle genindføres. Desuden havde de skiftet fra dos til windows, og skiftet til ms access databaser i mellemtiden.

Regnskabsafdelingen brugte næsten hele januar, og jeg måtte skabe 8 Access databaser og overføre data fra det tidligere system -2½ år, samt ændre det gamle system til at køre op mod windows-klienterne igen. Det tog op mod 2 måneder før alt spillede perfekt, og kostede dem en hel del ressourcer i huset.

Så ja. Jeg bruger forsigtighedsprincippet.
Jeg er fuldt ud klar over at de fleste websites er noget mindre og noget mindre missionskritiske, men har du et forum med 80.000 brugere, så ryger der altså hurtigt nogle data i databasen.

;0)Bent

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Holmstrand:

Hej Jannik,

299 kroner om måneden for det du der nævner ER billigt.

Udfra det kan jeg konkludere at jeg så åbenbart er ekstrem billig :-)

 

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal jeg lade være usagt.

Mvh
Peter Holmstrand

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Side 7 ud af 8 (75 indlæg)