Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af firma og opstart af nyt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kjellerup
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 53
Fra  Cilli - VD Group Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er!

Jeg er desværre nu nået dertil, hvor jeg må erkende, at mit koncept ikke rigtig holder og at det (i hvert fald for mig pt) er for stor en omkostning...

Derfor overvejer jeg at sælge varelageret ud til så lidt os muligt. Problemet er bare at det er svært for mig at komme af med varerne.

Jeg har haft større udgifter end jeg har haft indtægter, men jeg har stadig varelager og alle regninger er altid betalt til tiden. Det er jo et enkeltmands firma.

Kan jeg evt. sælge varelageret til mig selv, hvis jeg selv kan bruge varerne? Og betyder det noget at mange af varerne er købt i 3. lande?

Problemet er at jeg faktisk gerne vil starte noget nyt op, med en anden leverandør og med et andet koncept, men samme branche. 

Hvordan er reglerne for det?

Den eneste, der vil komme ud af det gamle med tabte penge, er jo mig selv.

Og vil jeg evt. kunne sælge varelager til mit eget nye firma?

Håber rigtig meget på hurtige, gode svar..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør ingen forskel om du lukker ned og startet igen når vi taler om enkeltmandsfirma. Du vil få CVRnr. Så hvorfor ikke bare fortsætte med nyt koncept og prøve at få adhændet dit nuværende varelager hen ad vejen.

Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carina

JEg er helt enig med tidligere indlæg.

Du starter da bare op med det nye koncept, og samtidig forsøger at sælge det gamle varelager.

Det eneste du skal være opmærksom på, er at det gamle koncept ikke er noget som du har købt af andre, og som har klausuler på at du ikke må køre på anden måde.

M.v.h.

Niels Thestrup Bach

Elsager Bogføringsservice

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Carina Vestergaard:
Kan jeg evt. sælge varelageret til mig selv, hvis jeg selv kan bruge varerne? Og betyder det noget at mange af varerne er købt i 3. lande?

Du skal betale din virksomhed indkøbsprisen + moms for varerne ellers må du ikke købe dem som det er - og det med 3.land har ikke betydning da du vel er importregistreret som virksomhed

Du ikke som sådan starte nyt "firma" som enkeltmandsvirksomhed, så der er ikke nogen ide i at sælge varene til nyt firma - du kan kun ha et og samme enkeltmandsvirksomhed

Da du lyder som om du mangler basis viden tror jeg du vil tjene på at bruge et par tusind på en revisor der lige helt konkret rådgiver dig ud fra aktuelle tal

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)