Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk kontor/adresse for udenlandsk virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Pstrazna
Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg flyttede til Polen sidste år og har siden 1/1-13 været momsregistreret i Polen, har også et dansk SE-nummer.

Jeg arbejder hovedsagligt i Danmark som håndmand ved entreprenører og med scener til koncerter og tv.

Jeg vil gerne have nogle kurser i Danmark, men for at få dette skal jeg have en adresse i Danmark.

Kan mit firma have en postboks I Danmark, som så vil være at betegne som en dansk adresse? og hvad siger skat

til at en udenlandsk virksomhed har en postboks I danmark.. Vil de så have at man betaler skat i Danmark også?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

En adresse for et firma må ikke være postboks - men du må gerne ha det hos en advokat/revisor eller anden faktisk person

Du kan evt rode med at oprette dansk filial af polsk selskab men om det betaler sig i forhold til at ville trække penge for gratis kursus i Danmark og undgå at betale til Danmark for det - håber jeg egentligt ikke. Det ville ikke være solidarisk med samfundet, hvis man kunne trække gratis ydelser uden at yde selv, men omvendt, EU er jo en sjov størrelse, så alt er MÅSKE muligt hvis det ikke er betaling for kurset, men blot adgang til at komme på det.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

prøv at tale med Skat om spørgsmålet.

Jeg formoder at Skat vil lægge til grund, at du med en adresse i Danmark driver en uregistreret fiial af den polske virksomhed og som filialbestyrer hæfte du direkte og solidarisk for betaling af dansk skat og moms.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal nu mere end en postadresse for at deltage i kurser til at udløse både fast driftsted og skattepligt i Danmark.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)