Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejde en periode fra USA - men ikke for et firma i USA

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selvstændig konsulent (software udvikling) og har sammen med en ven planer om at tage en måned til USA. Ikke for at holde ferie som sådan, men mest som en slags arbeds-ferie i ander omgivelser. Vi vil leje et hus og bare arbejde derfra.

Jeg måtte ikke tage 1 måned til USA og arbejde på den lokale McDonald's - må jeg gerne arbejde for mig selv? Ville det gøre en forskel, hvis man var lønmodtager og ikek selvstændig, men bare "arbejdede hjemmefra", hvor det midlertidige hjem tilfældigvis lå i USA?

(Lad os holde udenfor for et øjeblik, hvad "de" faktisk kan finde ud af etc og blot forholde os til reglerne).-

Har prøvet at finde et svar online, men mine google-skills svigter mig åbenbart...

/ Klaus

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus Jensen:
Har prøvet at finde et svar online, men mine google-skills svigter mig åbenbart...

Se det er jo op til immigrationsmyndighederne at vurdere, og de er ikke altid enige om disse ting. Antager du ikke har nogen form for visum til USA, hvis dette er tilfældet afskriver du dig retten til at komme for en dommer (for at vurdere din sag). Den er speget, for i princippet har du ikke lov at udføre arbejde i USA, ej heller for et firma som ikke er baseret i USA. Denne "regel" er lavet for at forhindre at folk "bare får" et arbejde for et firma på Bahamas og sidder på et kontor i USA imedens de er på "ferie". Ordlyden, hvis den findes, er sandsynligvis meget vag, og derfor er det at det er op til immigrationsmyndighederne at vurdere, og som skrevet tidligere, har du afskrevet dig alle rettigheder på din I-94W.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ring til den amerikanske ambassade i København hvis du vil have klart svar. Der findes et business visum, B-1, men jeg kender ikke helt reglerne for det.

Mvh Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har har lige arbejdet på den amerikanske ambassade og ved at alt under tre måneder, skal du ikke søge noget. Men det tager jo udgangspunkt i at det er ferie. At i så arbejder lidt i jeres ferie, er helt jeres eget valg ;)

Mvh Niklas

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niklas Mejlhart:

Hej.

Jeg har har lige arbejdet på den amerikanske ambassade og ved at alt under tre måneder, skal du ikke søge noget. Men det tager jo udgangspunkt i at det er ferie. At i så arbejder lidt i jeres ferie, er helt jeres eget valg ;)

Mvh Niklas

Bedre at kalde det 90 dage fremfor 3 måneder, for det er dagene der tæller, ikke måneder.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)