Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til podcast

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg er totalt novice på dette område, så nu søger jeg hjælp til følgende problemstilling.

Jeg starter et website op i starten af det nye år, og i den forbindelse overvejer jeg at lave nogle podcast, hvor folk kan se hvad jeg foretager mig på skærmen.

Af en kammerat har jeg fået det råd, at bruge Screencast-o-matic, og det virker da også temmelig simpelt, selv for en nybegynder som mig.

Min stemme er meget dyb og min stemmeføring temmelig langsom, så derfor er jeg bange for at folk vil kede sig halvt ihjel ved at lytte til mine podcasts, uanset hvor interessant budskabet måtte være.

Derfor har jeg kigget på det program, der hedder Audacity, hvor jeg kan sætte tempoet på min stemmeføring i vejret, og justere min stemme, men er der nogen der ved, om jeg kan lave podcasten i Screen-o-matic, overføre den til Audacity, redigere stemmeføring og stemme, og så lægge den redigerede udgave tilbage i Sceencast-o-matic?

Eller findes der bedre alternativer (gerne gratis eller som ikke koster en bondegård), hvor jeg kan lave det jeg gerne vil?

Håber min problemstilling er forklaret på en måde, der giver menin, og at der er en, der kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Lars

Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 04:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Du er lidt i en skidt stilling hvis du ønsker at det skal være en lækker video der passer med lyden som skal være god.

Du kan fortsætte som du gør og rode rundt frem og tilbage eller du har disse to metoder :

01.
Anskaf dig et program som Sony Vega hvor du har videoen og lydfilen i separate kanaller/spor.
Dvs du kan gå ind og ændre begge ting efter eget behov.

02.
Du kan vælge at hive lydsporet fra videoen ud i et program som Adobe Audition.
(Den spørger selv om du ønsker lydfilen importeret fra videoen)
Her ændrer du den efter eget ønske lydfilen.
Derefter kan du fx. bruge Windows Movie Maker og sætte videoen og lydfilen i en video-fil. 

Håber det hjalp. 

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar ICo :) Det hjælper helt sikkert. Der er også en anden kammersjuk, der har nævnt Sony Vegas Pro for mig, så det vil jeg kigge lidt nærmere på. Håber ikke det er alt for kompliceret.

Med venlig hilsen

Lars

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)