Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regning udelukkende med gebyrer sendt til inkasso ??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde et mobilnummer (brugt af min søn) hos Unotel som jeg bad dem lukke for nogle mrd siden, jeg hørte ikke fra dem og min saldo på 50 kr blev ædt op af inativitetsgebyr og helt ok, -så får det ende af sig selv.

Så kommer der til sidst en regning på 50 kr for at lukke nummeret, så et rykkergebyr på 28,39 kr og til sidst trussel om inkasso

”En forfalden saldo på 78,39 kr. inkl. moms. Såfremt beløbet ikke er indbetalt inden 10 dage, vil sagen, uden yderligere varsel, blive overdraget til Transcom (inkasso). Bemærk, at der pålægges gebyr ved overdragelse til inkasso”

Hvad sker der, kan man sende mig til inkasso for et beløb som KUN er gebyrer, der har ikke været et forbrug overhovedet i 5 mrd. Og de ikke har svaret på min opsigelse. 

Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming. jeg tror det står og falder på om du kan dokumentere at du har opsagt abonnementet. Det er svært at få medhold hvis du ikke kan dokumentere noget.

 

Men det er dårlig stil fra Unotel at gøre sådan, og Transcom de er ikke helt til at spøge med. Dog ville jeg omgående meddele Unotel skrftligt at du har en indsigelse på beløbet i form af du ikke kan anerkende deres krav da du har opsagt abonnementet. De må ikke sende dig til inkasso når der er en indsigelse, og selv Transcom CMS skal acceptere der er en indsigelse. Inkassoloven er sådan skruet sammen at du skal enten anerkende kravet, eller de skal hive dig en tur i byretten for at få rettens ord for du skal betale. De vil næppe gå så langt for sådant et lille beløb.

Men har du ikke dok. i orden, ville jeg bare betale de småpenge det drejer sig om.

 

Hilsen Lars

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming kan du dokumentere at abonnementet er opsagt f.eks. ved kopi af brev eller mail eller evt. sms?  

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har ledt og kan ikke finde noget, så desværre ingen dokumentation. 

Jeg har skrevet 3 gange inden for den sidste uge og de svarer ikke, der kommer en automail om at de har modtaget dem

De skal få en grim anmeldelse på bla. trustpilot når de ikke er til at banke op på mail.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du ikke har dokumentationen i orden har du en meget dårlig sag.  Var jeg dig så ville jeg se at betale beløbet inden der kommer yderlige omkostninger på sagen.

Mvh

Ravn

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det må jeg, det er heller ikke beløbet der betyder noget, med den behandling som er helt uacceptabel. Jeg kan ikke forstå at et beløb under 100 kr kan sendes til inkasso, og kun består af Unotel gebyrer.

Tak for hjælpen

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal lige have slutningen på denne sag Big Smile

De trak kravet tilbage da jeg bragte de hårde skyts frem og ville anmelde dem på nedenstående sider

Hej Flemming

Tak for din mail.

Jeg beklager du ikke har modtaget svar på din henvendelse før nu, jeg kan desværre ikke give en forklaring på hvorfor, men i hvert fald har jeg svar til dig nu.

Du har naturligvis ret i, at en faktura udelukkende bestående af gebyrer ikke skal sendes til inkasso, så jeg har derfor krediteret din faktura og du skal ikke betale den.

Jeg kan ikke se, at vi tidligere har modtaget en opsigelse fra dig vedrørende dette nummer, men nummeret er opsagt nu og du kommer ikke til at modtage mere fra os, vedr. dette nummer.

Jeg håber dette besvarer din henvendelse, ellers er du velkommen til at kontakte os igen.

Fortsat god dag


--
Bogholderi
UnoTel
Tlf: 70255080



Sagshistorie Flemming Møller (Kunde) Skrevet d.: 03 December 2013 06:23 PM





Her er ordlyden af den anmeldelse i får, Hvis i ikke svarer inden i morgen
kl 14 ryger den af sted til



<http://www.trustpilot.dk/> http://www.trustpilot.dk/

<http://www.dethitter.dk/> http://www.dethitter.dk/

<http://www.bedoemmelse.dk/> http://www.bedoemmelse.dk/

<http://omdoemme.dk/> http://omdoemme.dk/

<https://maps.google.dk/> https://maps.google.dk/

<http://www.180grader.dk/> http://www.180grader.dk/



Regning udelukkende med gebyrer sendt til inkasso ??



Jeg (brugt af min søn)havde et mobilnummer hos Unotel som jeg bad dem lukke
for nogle mrd siden, jeg hørte ikke fra dem og min saldo på 50 kr blev ædt
op af inativitetsgebyr og helt ok, -så får det ende af sig selv.



Så kommer der til sidst en regning på 50 kr for at lukke nummeret, så et
rykkergebyr på 28,39 kr og til sidst trussel om inkasso

”En forfalden saldo på 78,39 kr. inkl. moms. Såfremt beløbet ikke er
indbetalt inden 10 dage, vil sagen, uden yderligere varsel, blive overdraget
til Transcom (inkasso). Bemærk, at der pålægges gebyr ved overdragelse til
inkasso”



Hvad sker der, kan man sende mig til inkasso for et beløb som KUN er
gebyrer, der har ikke været et forbrug overhovedet i 5 mrd. Og de ikke har
svaret på min opsigelse.



Har flere gange inden for den sidste uge mailet uden de har svaret, kun en
automail at de ville svare

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Godt at du fik et positivt udfald på sagen Geeked.

Som sådan må man godt sende et udestående, der udelukkende består af gebyrer, til inkasso.

Jeg har selv nogen gange måtte godkende at vores bogholder sendte gebyrer til inkasso. Men det har været i de situationer hvor en kunde ikke har betalt til tiden og fakturaen derved har trukket renter og gebyrer - for så til sidst i 11 time at betale, men kun det oprindelige beløb. Nogen af de opgaver vi arbejder med er ret store beløb og selvom kunderne (som i begge tilfælde) er store internationale firmar, så er det ikke en gavebod vi driver. Hvis man trækker betalingen i halen, så må man altså også betale for den ekstra kredit og de omkostninger vi har forbundet med at rykke m.m. Så derfor går sådan noget til inkasso.

Men jeg vil så sige at i dit tilfælde giver det jo ingen mening at køre inkasso på beløbet. Det er et lille beløb og du har endda opsagt abonnementet. At du så ligefrem skal true dem med diverse anmeldelser, før de reagerer er søgeligt. Men godt at de så til sidst gjorde og du har fået krediteret beløbet :-)

/Jesper

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg fatter ikke at en virksomhed opføre sig sådan. De skider på deres brand og hvorfor 78,39 kr.... !!! Tænk på alt det dårlig omtale at de får fra en kunde som i hvert fald ikke vælger dem igen. Kunden skal nok fortælle alle om hans dårlige oplevelse. Ikke smart af Unotel.

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Et brand kan tage år og koste millioner at opbygge men kan ødelægges på kort tid med dårlige anmeldelser.

Nettet er efterhånden en offentlig gabestok som man er nød til at tage alvorlig

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)