Jeg havde et mobilnummer (brugt af min søn) hos Unotel som jeg bad dem lukke for nogle mrd siden, jeg hørte ikke fra dem og min saldo på 50 kr blev ædt op af inativitetsgebyr og helt ok, -så får det ende af sig selv. Så kommer der til sidst en regning på 50 kr for at lukke nummeret, så et rykkergebyr på 28,39 kr og til sidst trussel om inkasso ”En forfalden saldo på 78,39 kr. inkl. moms. Såfremt beløbet ikke er indbetalt inden 10 dage, vil sagen, uden yderligere varsel, blive overdraget til Transcom (inkasso). Bemærk, at der pålægges gebyr ved overdragelse til inkasso” Hvad sker der, kan man sende mig til inkasso for et beløb som KUN er gebyrer, der har ikke været et forbrug overhovedet i 5 mrd. Og de ikke har svaret på min opsigelse. |
Hej Flemming. jeg tror det står og falder på om du kan dokumentere at du har opsagt abonnementet. Det er svært at få medhold hvis du ikke kan dokumentere noget.
Men det er dårlig stil fra Unotel at gøre sådan, og Transcom de er ikke helt til at spøge med. Dog ville jeg omgående meddele Unotel skrftligt at du har en indsigelse på beløbet i form af du ikke kan anerkende deres krav da du har opsagt abonnementet. De må ikke sende dig til inkasso når der er en indsigelse, og selv Transcom CMS skal acceptere der er en indsigelse. Inkassoloven er sådan skruet sammen at du skal enten anerkende kravet, eller de skal hive dig en tur i byretten for at få rettens ord for du skal betale. De vil næppe gå så langt for sådant et lille beløb.
Men har du ikke dok. i orden, ville jeg bare betale de småpenge det drejer sig om.
Hilsen Lars