Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal fakturaen betales?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er i tvivl om hvordan reglerne er på dette område. Er netop begyndt at bruge Dinero til udsending af fakturaer til kunder. Har på mine fakturaer skrevet en betalingsfrist på 8 dage, som Dinero som standart foreslår.

Først og fremmest er jeg i tvivl om hvorvidt der er nogle lovmæssige retningslinjer for dette.. Kunne jeg skrive 2 dage i stedet for 8? 

Og dernæst er jeg i tvivl om hvordan betalingsfristen skal tolkes.. Hvis sidste rettidige betalings dato f.eks. var d. 20/11/2013 ville jeg tro at det betød at kunden senest skal betale regningen den dag. Dog kan jeg se at min Faktura bliver markeret som forefalden med et rødt banner, i Dinero allerede på dagen, og ikke dagen efter fristen. Bliver derfor i tvivl om det skal forstås sådan at jeg senest skal have modtaget pengene på dagen frem for at det er kundens sidste frist til at betale?

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan frit aftale betalingsbetingelser med dine kunder. Så om det er 8 dage, 14 dage, "Straks" eller "Snarest belejligt" er helt op til dig.

Du behøver ikke nødvendigvis at have pengene på din konto seneste betalingsdag - det kan f.eks. være op til en weekend, så giv lige et par dage før du rykker. :-)

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Grunden til min tvivl var primært fordi at Dinero tilbød mig muligheden for at udsende en rykker allerede på dagen og ikke først dagen efter.

Er der nogen standart frist hvis man ikke har aftalt noget med kunden? (eller spurgt på en anden måde... Hvis jeg har skrevet 8 dage, kan kunden så efterfølgende ignorere dette fordi vi ikke har lavet en fast aftale herom?)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis folk får en regning med betalingsfrist d. 20/11/2013, så sætter de den oftest til betaling på dagen, fordi for mange gør det bogføring meget nemmere.

Dvs, at de egentligt har lavet betalingen, den dag den havde frist, at bankerne så tilbageholder pengene 1-2 dage, og evt. over en weekend, er jo ikke kundens skyld.

Hvad vi plejer at gøre, er hvis folk har betalingsfrist lad os sige d. 20/11/2013, så venter vi 2-3 arbejdsdage, på at pengene evt. skulle komme.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Nu er det heller ikke fordi at jeg ønsker at sidde klar til at udsende rykkere så snart fristen er overskredet med et sekund :) - Blot fordi jeg er nysgerrig efter reglerne på området.

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Boserup VVS Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det gør vi andre da..... vi låner nemlig ikke penge ud gratis. Hvis en kunde har behov for at låne penge så har de en bank de kan spørge... er der ingen konsekvens så er det jo ikke dig der styre din virksomhed men dine kunder....  lad dem bare vide at du har dine principper og hold fast i dem så de vænner sig til dig... vis at du har styr på regnskabet. det giver også respekt og signalere at du også lever længe nok til at levere deres næste ordre hvis de er seriøse nok til dig.

Det var bare hvordan jeg tænker om den slags håber det kan bruges .... om ikke andet er der stof til reflektion :)

Mvh Glenn

Boserup vvs

Rasmus L. Knabe:

Tak for svar.

Nu er det heller ikke fordi at jeg ønsker at sidde klar til at udsende rykkere så snart fristen er overskredet med et sekund :) - Blot fordi jeg er nysgerrig efter reglerne på området.

.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)