Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling til Kina - ikke modtaget?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. Nov 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har et lille problem.

Jeg har igennem et stykke tid handlet med et firma i Kina. 

Jeg har bestilt varer ved dem 10 gange nu og beløbene er vokset stille og roligt.

Jeg har lavet en overførsel på 30.000 Kr til dem - hvilket jeg har gjort før.

Problemet er bare at der nu er gået 8 bankdage (Jyske Bank) og de siger de stadig ikke har modtaget pengene (der plejer cirka at gå 3 bankdage før de modtager pengene)

De holder stadig kontakt til mig og siger de checker banken hver dag og jeg stoler sådan set også ret godt på dem, dette virker bare meget mærkeligt.

Idag kontaktede jeg Jyske Bank for at høre om de vidste hvad der var galt, det gjorde de ikke. Men jeg har bedt dem om at sætte en "eftersøgning" igang -Gebyr 350 kr :-( 

Jeg ville egentligt bare høre jer om der er nogle som har prøvet noget lignede før?

Syntes dette virker meget besynderligt - bør jeg være bekymret?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Bankdage kan svinge, specielt i ex Kina så nej jeg ville ikke dø af skræk men få banken til at undersøge hvad der dog er sket. Du har jo fint bevis for at de er overført og banken skal kunne spore dem til udbetalings så den del skal nok gå, men din leverandør kan jo blive sur - hvilket vel undgås hvis han ved du jager sporet for betalingen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Nov 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for svar, vi krydser fingre for de når frem imorgen. 

Ja banken skulle gerne finde ud af om de er gået ind - så er det bare spørgsmålet om de prøver at svindle, det håber vi ikke....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter1980:
Problemet er bare at der nu er gået 8 bankdage (Jyske Bank) og de siger de stadig ikke har modtaget pengene (der plejer cirka at gå 3 bankdage før de modtager pengene)

Hej

Vi har ikke erfaring med Kina. Men vi har erfaringer med mange lande.
Du kan bekymre efter 8 – 10 bankdage. Ferie, sygdom, helligdag,
status kan påvirke mange tinge og korrekt kommunikation. Jeg anbefaler dig, ring dem igen. 

Tilmeldt 25. Nov 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Update:

Så er der gået 11 Bankdage, modtager har stadig ikke modtaget penge. 

Jyske Bank er igang med at undersøge hvor pengene er.

Er der nogle som har prøvet noget ligende? Kan pengene evt. blive holdt tilbage af den kinesiske bank? (Bank Of China)

Når modtager spørger banken om de ved hvad der er galt - siger de at det ved de ikke.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Banken burde kunne spore pengene på 1 dag max. Der er et trace nummer, som følger overførslen, og via dette kan afsender bank spore pengene, og ofte kan modtager bank få oplysninger forud for modtagelsen.

Via Cosmos Co bestiller vi mange varer i Marokko, og betaler jeg express, så er pengene der indenfor 1-2 max 3 dage, men ved normale overførsler er rekorden vist 3 uger... 

Overførslen kan godt tilbageholdes, men så har modtagers bank også informationer om den, og banken kan dermed oplyse, hvorfor den tilbageholdes... Der har ik været helligdage eller fridage, som kan retfærdiggøre en evt forsinkelse? Og der er ingen fejl i overførslen? Har du tjekket det?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 25. Nov 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Ja, jeg må bare krydse fingre og håbe på de snart når frem...

Fra Svendborg
Tilmeldt 4. Sep 13
Indlæg ialt: 27
Fra  ImpexChina Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Træls situation, men hvis det kan berolige dig, så har jeg før oplevet en transaktion mellem Bank of China og min danske bank, der var 16 bankdage undervejs. Jeg fandt aldrig ud af hvad grunden var, men det hele løste sig til sidst.

Som andre også siger, så kontakt din leverandør, og forklar dem situationen og at din bank er i gang med at spore pengene. Hvis du har fundet en god leverandør, så er det bare om at holde sig på god fod med dem. Og de er sikkert også bekymret over den manglende betaling :-)

Tilmeldt 25. Nov 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune.

Det er jeg glad for at høre, jeg venter spændt til på mandag...

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Hvis overførslen er lavet fra dansk firma konto til en privat konto i bank of china kan betalingen blive tilbageholdt. Hvis din leverandør bruger en privat konto til at modtage mindre beløb, så skal du helst undgå at skrive f.eks. "PAYMENT FOR INVOICE 123..." som comment på overførslen, ellers går den ikke igennem og skal returneres. Hvis overførslen er lavet til en firma konto burde den være gået igennem allerede.

Hvis det er tilfældet at betalingen skal returneres må i væbne jer med lidt tolmodighed og vente til den er tilbageført for derefter at lave en ny overførsel hvor i ikke skriver noget i kommentar feltet.

Held og lykke med det.

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)