Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Intro til video

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Liepaja
Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 28
Fra  SIA CUDS Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Et hjerteligt søndags hilsen til alle de flittige Aminoér, håber i har haft en flittig weekend ;)

Er der nogen her inde der har erfaring med at lave en intro til en video, ligesom en lille show off af ens logo, og link til hjemmeside, eksempel på en video hvor den starter med logoethttp://www.youtube.com/user/nategeorge22.

Jeg vil prøve at lave nogle videoer, for at forklare hvad jeg kan lave, og mangler ligesom en fed intro til videoérne.

Hvad for et program skal jeg kigge efter for at komme igang ?

Hvad er folk til, intro eller en outro, altså før videoen, eller efter videoen ?

Håber der er nogle folk her inde der har erfaring, med at lave sådan noget, så må jeg jo ellers bare igang med at lave noget fedt indhold også.

Ha en fortsat god søndag aften

Henrik

Følg os på facebook - http://goo.gl/S7kxJx

Fra Danmark
Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik!

Nu findes der jo mange slags redigeringsprogrammer. Men en af de nemmeste at sætte sig ind i er nok Sony Vegas - men nu kan du jo Google lidt rundt på det.

Udover det, syntes jeg personligt at en intro i starten af en video er helt i orden, så længe den ikke er 2 minutter lang. Folk syntes de er irreterende, og man har set den før. Hvis den 2-5 sekunder lang skipper man den ikke, for den er kort. En outtro vil nok være bedst hvis den skal være "lang". 

Du kan evt. også indsætte din logo/hjemmeside i videoen et sted, som et vandmærke nærmest. Det vil også hjælpe dig med at folk ikke stjæler din materiale, klipper introen ud, og derefter kalder det deres :)

Du kan også på nettet finde skabeloner, hvor det eneste du nærmest skal er at indsætte din egen tekst - og så den færdig.

Fra Liepaja
Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 28
Fra  SIA CUDS Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Ja ved godt der findes mange forskellige, har brugt en smule adobe premiere, men det er mange år siden da vi lavede nogle videoer i folkeskolen, men det er mere det med at lave grafik delen, hvis det skal være noget 3D, skal det så laves i et 3D program, eller er der nogle af de video redigerings programmer hvor der er sådan nogle effekter til rådighed. Prøver at søge lidt rundt på nettet og der om jeg kan finde noget der er nemt at gå til.

Ja vil helst have det som en intro, og god ide med at vandmærke hele vejen igennem filmen. Men hvis man selv optræder i videoén tror jeg ikke at der er nogen der stjæler den alligvel.

Tak for det hurtige svar.

Følg os på facebook - http://goo.gl/S7kxJx

Fra Danmark
Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Er næsten sikker på der er mulighed for 3D i Adobe After Effects - men du må ikke tage mit ord for det. Og ved ikke om det minder om det andet du har brugt lidt.

Og når du nu selv optræder i videoen er et vandmærke måske ikke nødvendigt ;)

Ved ikke om jeg kan være til mere hjælp desværre, da jeg ikke rigtigt selv makker i video mere.

Fra København V
Tilmeldt 10. Nov 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan lave det i Adobe After Effects - også i 3d. Du kan faktisk hente en 30 dags trial version hos Adobe, men det tager nok også nogenlunden den samme tid at sætte sig ind i det.

Hvis du gerne vil have et lille eksempel at arbejde ud fra giver jeg gerne en hånd hvis du sender logoer til mig - så er det måske ikke helt så uoverskueligt at komme i gang med.

Mht. intro eller outro, så vil jeg klart tale for en intro hvis du bruger Youtube til at distribuere dine videoer. For det er meget mere effektivt at slutte din video af men at vise fx de to sidste videoer som brugeren kan klikke på for at se dem med det samme (det de kalder annotations).

  Jesper

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

I CC udgaven af After Effects er der en light udgave af Cinema 4D, så man kan sagtens lave enkle 3D animationer.

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Adobe After Effects er vejen frem.

Så kan man faktisk købe nogle billige templates/skabeloner på siden videohive.net - se mere her:

http://videohive.net/category/after-effects-project-files/logo-stings

Søg evt. på ordet "Reveal" så dukker der mange flotte op.

Med disse skabeloner følger næsten altid en lille vejledning med til hvordan man indsætter sine egne tekster og logoer - og så er det bare at sætte PC'en i gang med at beregne.

Nogle kræver dog ekstra plugins osv.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Raabe Svendsen:
Er der nogen her inde der har erfaring med at lave en intro til en video, ligesom en lille show off af ens logo, og link til hjemmeside, eksempel på en video hvor den starter med logoet

En som kender sin After Effect, kan lave en sådan intro start på 10 min, så kan du spørge dig selv om det er noget du selv vil lave. 

Henrik Raabe Svendsen:
Jeg vil prøve at lave nogle videoer, for at forklare hvad jeg kan lave, og mangler ligesom en fed intro til videoérne.

Det som gør en intro "fed" er jo kompositionen, forkert fave - tekstype - lyd, kan jo ødelægge selv den bedste nyhed. 

Henrik Raabe Svendsen:

Hvad for et program skal jeg kigge efter for at komme igang ?

Hvad er folk til, intro eller en outro, altså før videoen, eller efter videoen ?

After Effect fra Adobe vil jeg forslå dig at kigge på og en præsentabel intro, giver ligesom en god velkomst hilsen.

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg vil nok også foreslå at få en med kompetencerne til at lave intro'en. Med mindre at man selvfølgelig ønsker at tilegne sig disse kompetencer. Det er altså ikke noget man bare lærer på en aften. After Effects er et meget omfattende program at kaste sig ud i. 

Er sikker på at der nok skal være nogen på Amino Freelancer der gerne byder på sådan en opgave. 

Fra Liepaja
Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 28
Fra  SIA CUDS Skrevet kl. 05:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de mange svar

Går efter et freelance projekt, så må jeg se hvad sådan noget koster

Nu er jeg også lidt mere inde i hvad i andre bruger, skal jo nok alligevel have fat i et program til at redigere mine videoer i

Følg os på facebook - http://goo.gl/S7kxJx

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)