Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bon/kvittering lovpligtigt - men hvor står det?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 50
Fra  lukket her Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er næsten overbevist om at det er et lovkrav at man som virksomhed skal kunne give sine kunder en kvittering, bon eller faktura når man laver et salg, men jeg kan simpelthen ikke finde den relevante lovgivning på området.

Er der nogle jura-hajer der kan hjælpe mig på vej? Er normalt ferm på Google, men jeg løber panden mod væggen i alle mulige underlige bøjninger af regler i dag.

På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 13. Oct 16
Indlæg ialt: 9
Fra  Skovhugger Søren Conradsen Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis nu køber takker nej til en kvittering, går jeg ikke ud fra, at man skal/kan påtvinge dem at tage imod den alligevel?
I givet fald skal man vel stadig lave en kvittering til ens eget regnskab, men er en kvittering stadig gyldig, hvis køber ikke har en kopi?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Skovhugger Søren Conradsen:
Hvis nu køber takker nej til en kvittering, går jeg ikke ud fra, at man skal/kan påtvinge dem at tage imod den alligevel?
I givet fald skal man vel stadig lave en kvittering til ens eget regnskab, men er en kvittering stadig gyldig, hvis køber ikke har en kopi?

ja. I mange tilfælde vil det altid - f.eks ved håndværkerarbejde være en fordel at få betalingen via netbank som dokumentation også - men JA er svaret. Køber - hvis du er skovmand og fælder træer, har som jeg husker det håndværkerfradrag i øvrigt, og bør derfor takke JA til kvittering for at få håndværker fradrag for det udførte.

vh Joh Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Oct 16
Indlæg ialt: 9
Fra  Skovhugger Søren Conradsen Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik aldrig skrevet tak for svaret, så her er det: Tak, John 😊

Jeg kan i øvrigt berette, at alm. træfældninger, så vidt jeg kan forstå, ikke er omfattet af håndværkerfradraget, hvorimod en beskæring til gengæld er gyldig.

Skattevæsnets veje er uransagelige..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Skovhugger Søren Conradsen:
Jeg kan i øvrigt berette, at alm. træfældninger, så vidt jeg kan forstå, ikke er omfattet af håndværkerfradraget, hvorimod en beskæring til gengæld er gyldig.
ja se nu bare der - så må man skære træet langt ned først :)  Nej sorry - ja ikke helt enkle regler

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,
Vores massør i firmaet påstår at hun ikke behøver at udskrive faktura/kvittering når vi betaler hende mobilepay for massage.. fordi der står at hun har modtaget pengene og det er erhvervsmobilepay- så det indberetter hun til skat..Men det er da forkert syntes jeg. Jeg forventer en kvittering med fortløbende nr. cvr nr osv. . men kan jeg ikke kræve det er en enmandsvirksomhed? Jeg mener jo min virksomhed har et ansvar i ikke at lægge op til sort arbejde.
Hvad mener du?
dbh Pernille
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
tak for svar - dog mente jeg for den private del. Firmaet betaler halvdelen af udgiften, og den del modtager vi faktura på i selskabet. den anden halvdel betaler vi privat og overføre privat beløb til hende - uden at modtage en kvittering eller faktura. det er den transaktion jeg mener ikke er lovlig. Er der ikke krav til at hun skal give os en kvittering/faktura når vi handler direkte med hende og overfører via mobilepay? eller er mobilepay en kvittering? tak John
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)