Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport og Eksportør Registrering

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Fra  Daily-Watches.com Skrevet kl. 02:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Efter en telefonsamtale med SKAT, er jeg blevet lidt forvirret og søger derfor svar på følgende spørgsmål om eksport og eksportør registrering:

Hvornår skal man eksportør registreres? Så vidt jeg forstod på SKAT skal man eksportør registreres hvis man ønsker at føre vare ud af EU, som overstiger en faktura værdi på mere end 7.500 kroner. Er dette korrekt? Dvs, at så snart jeg ønsker at sende en vare til eksempelvis 10.000 kroner til USA, så skal jeg være eksportør registreret? Og hvis jeg nøjes med et varesortiment på under 7.500 kroner, så kan jeg slippe for at skulle eksportør registreres?

Er dette korrekt eller har jeg fået noget forkert oplyst?

Der er tale om B2C i mit tilfælde og et sortiment med smykker/ure. 

Tak på forhånd! 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, der er ingen nedre grænse for, hvornår du skal være eksportør ved salg til ikke-eu lande. Det er samme regler, der er gældende ved import med henblik på videresalg.

Du skal være eksportørregistreret og have et EORI-nummer. Salg registreres i e-export.
 

Fra Slagelse
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Fra  Daily-Watches.com Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay, tak for svaret! Forstod bare på SKAT at der var en grænse, men efter nærmere undersøgelse så tror jeg de mente grænsen for hvornår en udførselsangivelse skal laves i forbindelse med eksport - Den ligger nemlig på 7.500 kroner. Men det vil sige at jeg skal være eksportør registeret no matter what, hvis jeg ønsker at sælge til ikke-eu lande? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja handel som - videresalg - med indtjening for øje - import og eksport kræver import og/eller eksport registrering. Jeg tror ikke jeg er helt med på hvad problemet er i det dog, for det koster intet  http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

Tag både import og eksport registrering så du underletter returvarer og lignende +  frit kan købe (ure og andet) fra uden for EU til videresalg også

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver jo egentlig ikke mening, at du ikke vil være eksport registreret :)  Det er på den måde, at du kan få lov at sælge uden moms.

Fra Slagelse
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Fra  Daily-Watches.com Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John, det er en rigtig god og hjælpsom artikel du har skrevet. Tak for hjælpen :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:
Det giver jo egentlig ikke mening, at du ikke vil være eksport registreret :)  Det er på den måde, at du kan få lov at sælge uden moms.
øh - sælge uden moms? Så skal han jo i alle fald eksportregistreres og ikke momsregistreres og holde sig under 50.000 oms på 12 mdr - eller jeg forstår ikke helt hvad du sigter på? (købe uden moms omk måske)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)