Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dovenskaben hersker på Amino

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tja... Så blev jeg også træt af Amino-supporten.

Nu ville jeg, fordi Amino tydeligvis gerne vil have det, lægge en 'annonce' på freelance.

Annoncen var: 'Oversæt mine produktekster til svensk'... - I teksten var beskrevet at det var produkttekster og kategoritekster.

Opgaven blev slettet fordi den var for mangelfuld beskrevet.

Undskyld mig... Freelancere der ikke kan overkomme selv at tælle hvor meget der skulle oversættes havde alligevel ikke behøvet at byde på opgaven.

Jeg har nu to gange forsøgt at benytte freelance... 1. gang uden seriøse bud. Anden gang blev en perfekt beskrevet opgave slettet.

Jeg tror jeg finder andre veje. :-)

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 118
Fra  49Brands Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Carsten,

Mener du din egen dovenskab? Selvfølgelig skal du selv tælle hvor meget der skal oversættes. Jeg som freelancer (hvis jeg var oversætter) ville også finde det dybt useriøst hvis jeg manuelt skulle åbne 5000 faneblade for alle produkter, for selv at tælle hvor meget der skulle oversættes.

Jeg har tit brugt tekstforfattere/oversættere og fra min side har jeg altid gjort helt klart hvor meget opgaven omfatter, jeg kunne slet ikke forestille mig andet, sorry. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Vi ser tydeligvis forskelligt på tilbudsgivningen.... Med tilhørende mulighed for at foreslå mer-arbejde.... Så det er jo godt vi ikke skal arbejde sammen.

Hvis jeg skriver, jeg vil gerne have oversat 30 produkttekster. Så er du jo ikke lænager end før! - Eller... Du har måske fast pris pr. produkttekst, uanset længde?

En sælger der ikke vil bruge 15-30 minutter på at lave et tilbud til mig behøver som sagt ikke at henvende sig.

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 118
Fra  49Brands Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Man åbner hurtigt et worddokument, eller wordcounttool.com, kopierer selv alle tekster ind og ser hvor mange ord det drejer sig om.

"Søger oversætter af produkttekster, hver tekst har ca. 200 ord, i alt ca. 6000 ord der skal oversættes".

Du skriver i dit første indlæg "Oversæt mine produkttekster til svensk.." og at din opgave var beskrevet som det drejede sig om Produkttekster og kategoritekster. - Hvis det er sandt kan jeg godt forstå opgaven er slettet.

Vi freelancere render ind i rigtigt mange useriøse kunder der spilder vores tid og på samme måde som du sorterer, så sorterer vi også i de opgaver vi byder på. Man skal derfor heller ikke regne med at få mange 'gode' henvendelser med en opgave der er beskrevet mangelfuldt.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det er så hurtigt, hvorfor er det så ikke en del af tilbudsgivningen?

Jeg har også fundet mig en RIGTIG god tekstforfatter (i øvrigt ikke på freelance, men på debatten), der faktisk tager sig af teksterne. - Jeg sender ofte bare et link. 'Jeg skal bruge en tekst til denne' - Og så klarer hun resten.

Det hedder 'at tage sig af kundens problem' - I stedet for bare at løse en nøje beskrevet opgave.

Med en opgavetekst som den jeg har beskrevet, så kunne en god ovesætter sikkert finde meget mere der måske burde oversættes (flere / mere opgave)... Men det kræver selvfølgelig at man vil sætte sig ned, og gøre en indsats for st trykke et tilbud sammen. .... Den mulighed fik man så ikke på Amino Freelance

Hvordan henvender du dig til din mekaniker? - Jeg vil gerne have skiftet den og den og den eller 'Få bilen til at fungere' - Jeg gør det sidste, han er den professionelle ikke jeg.

Har fundet en der, med samme opgavebeskrivelse, er ved at lave tilbud.

Så slut herfra.

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 118
Fra  49Brands Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu synes jeg der er stor forskel på at sammenligne et mekanisk problem med en bil og evnen til at tælle et antal af ord. :-)

Jeg troede du ville have en debat igang, men hvis du vil slutte den så gør vi bare det. Det var godt at høre du alligevel fik løst opgaven.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Carsten

Det var mig der afviste dit udbud og jeg er da ked af at høre at du ikke er tilfreds med servicen.

Grunden til afvisningen er, som jeg også skrev til dig, at det var komplet umuligt for en freelancer at vide omfanget af der der skal oversættes og hvad det er for en type af virksomhed du ejer. Der var ingen links eller vedhæftninger til opgaven eller beskrivelse af din forretning. Kun en besked om, at du gerne ville have oversat dine produkttekster til svensk.

Jeg synes ikke det er helt urimeligt at bede om lidt mere information, både for din egen og freelancernes skyld. Vi arbejder hele tiden på at øge kvaliteten på Amino Freelancer. Jo bedre opgaverne er beskrevet, jo bedre bud vil du som udbyder modtage.

Giv det gerne et skud igen med en mere præcis beskrivelse af det arbejde du vil have udført. Så vil du opdage hvor mange dygtige oversættere der kan hjælpe digSmile

Med venlig hilsen

Thomas

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:
Hvordan henvender du dig til din mekaniker? - Jeg vil gerne have skiftet den og den og den eller 'Få bilen til at fungere' - Jeg gør det sidste, han er den professionelle ikke jeg.

Mekanikeren vil sikkert også gerne vide, hvilken bil du kører i. Og om den er totalsmadret eller bare ikke kan starte om morgenen.

Hvis du beskriver problemet for mekanikeren, vil han også meget hurtigere finde problemet og kunne give dig et fornuftigt bud så din bil er kørende igenSmile

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Vedel Larsen:
Grunden til afvisningen er, som jeg også skrev til dig, at det var komplet umuligt for en freelancer at vide omfanget af der der skal oversættes

Nej. Har fået tilbud på endog mindre beskrivelse.

Thomas Vedel Larsen:
Giv det gerne et skud igen med en mere præcis beskrivelse af det arbejde du vil have udført.

Hvorfor det? - Har fået tilbud alene på baggrund af mit første indlæg her... Så der ER altså folk der gerne vil undersøge tingene.

Thomas Vedel Larsen:
Der var ingen links eller vedhæftninger til opgaven eller beskrivelse af din forretning. Kun en besked om, at du gerne ville have oversat dine produkttekster til svensk.

Så link dog profiler i debatten og freelance sammen.

-----

Jeg medgiver at det er mig der opfatter Freelance forkert. - Jeg troede jeg kunne smide en opgave hvorefter jeg ville få fat i folk der ville spørge ind til opgaven. Beskrive hvordan de, fra deres professionelle synspunkt mente opgaven skulle løses.

Jeg kan forstå at det skal være opgaver, enhver kan løse uden at sætte sig mere ind i sagen end at læse hvad der står i opgaven.

På den baggrund er Amino Freelance ikke noget for mig. Men hurra for det, så er jeg jo blevet så klog! :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
Nej. Har fået tilbud på endog mindre beskrivelse.

Dejligt at høre du har fået hjælp med opgaven så den bliver løst Smile

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)