Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal overdrage mit firma, findes der færdig kontraktskabelon til det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 25. Aug 12
Indlæg ialt: 6
Fra  Kursus &Tema Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg skal overdrage mit firma, den 31/12, 2014, til en kollega, der er ikke tale om at jeg sælger, men har indgået aftale om jeg er ansat som konsulent frem til september 2015, hvor jeg kan gå på pension.

Jeg har fundet ansættelseskontrakt, men kan ikke finde overdragelsespapirer, findes de?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - du kan altid finde standarder men det er MØJ - arbejd selv med det og gå så til en advokat og eller revisor og få lavet kontrakten så I har noget I begge bliver glade for i årene frem (hvis det er 31/12-2014 er der jo tid) - Både overdragelse, betaling up-front -løbende og det forsætte arbejde hvor du bliver som konsulent skal special indrettes lige til jer og ikke ha en dårlig standard

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I denne forbindelse ville det være relevant at få kontakt med en revisor/advokat og få optimeret forholdene i forhold til et generationsskifte. Hvis det er en nøglemedarbejder som opfylder betingelserne (ansættelse svarende til fuldtid i 3?år over de seneste 5 år) kan det faktisk gøres skattefrit.

Herudover er der muligheder for særlig pensionsindbetalinger som også kunne være relevant at tage med.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Esbjerg
Tilmeldt 25. Aug 12
Indlæg ialt: 6
Fra  Kursus &Tema Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups jeg havde lavet en slåfejl, det er 2013, men tak for rådene!

Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul

 

I er ude i sidste øjeblik, må jeg sige.

 

Du siger at du overdrager virksomheden til en medarbejder, det er det samme som at sælge til 0 kr.

Ved et hvert salg kan der være skattemæssige ting der skal tages højde for.

Hvis du sælger en virksomhed til en medarbejder for 0 kr men den har måske en reel værdi på 100.000 kr ja så er der tale om en gave som modtageren skal betale gaveafgift af.

Derfor det er på høje tid at komme til at snakke med en revisor der kan hjælpe jer, så i får skruet det rigtig sammen så ingen af jer kommer i klemme hos skat.

Samtidig vil jeg holde med John, se nu at få en advokat til at se på de kontrakter, så i begge ved hvor i står.

M.v.h.

 

Niels Thestrup Bach

Elsager Bogføringsservice

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)