Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fjerne dubletter i Excel - Begge dubletter!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

 

Lige en morgenudfordring herfra.

Jeg har 2 Excel ark. I "Ark 1" er der 5000 unikke numre, i "Ark 2" er der 4500 unikke numre. Ark 2 er en nøjagtig kopi af "Ark 1" - Der er blot fjernet 500 tilfældige numre.
Jeg skal have fundet ud af hvilke 500 numre der ikke er i "Ark 2" og have lavet et separat ark med dem.

Jeg kan sagtens fjerne dubletter, men i det her tilfælde vil jeg gerne have fjernet begge numre hvis de findes 2 gange.

Er det til at forstå hvad jeg mener? Ellers spørg løs, den driller lidt. Jeg tapper en kop kaffe og stirrer mig til grå stær til det er løst.

Hav en god mandag derude - Og god arbejdslyst!

Venligst,
Bjarke

Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg omformulerer lige.

Jeg har nu et enkelt regneark, der er 9500 rows.

Jeg ved at 500 af dem er unikke, og at de sidste 9000 ligger dobbelt. Jeg vil gerne isolere de 500, og fjerne de 9000.

Nogen gode forslag? :)

Stadig god dag,

Venligst,
bjarke

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg har ikke løsning til at fjerne 2 dubletter men hvis det hastede for mig ville jeg bare lade dem sortere med funktionen sort - og så manuelt slette linjer løs så kun 500 unike stod tilbage, de er jo lette at få øje på, så det er max 500 sletning der skal til for at ha de 500 stående tilbage alene (nogen sletninger vil jo være mange linjer på en sletning - marker alle der står to ens efter hinaden -. tryk ctrl og minus og vælg slet linje - det bør kunne gøres på et kvarter

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Som altid en nem løsning på en simpel opgave. Her var jeg ude i at finde avancerede funktioner, men dit løsningsforslag er simpelt og effektivt. Dog, vil jeg gerne se om der er andre løsninger, ellers bliver det mit aftenprojekt til nyhederne.

Tak for svaret :)

Venligst,
Bjarke

Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 62
Fra  www.tojdyret.dk Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarke

Du kan lave en pivottabel.

Du finder den under Indsæt -> tabeller -> Pivottabel.

Der kan du lave en tabel over hvor mange gange de gentager sig. Dvs. du får en kolonne med alle de unikke, og en kolonne som fortæller dig hvor mange gange den er gentaget.

Prøv evt. google pivottabel, eller kontakt mig i en pm. så kan jeg hurtigt fixe det for dig.

/Jesper Knappe

Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, jeg er ikke 100% sikker på at det er det du mener. Men kender du funktionen "Remove Duplicates"? Den ligger under fanen data og fjerne alle dupletter, så der er én værdi tilbage af alle de unikke værdier. Dog fortæller den ikke hvor mange der har været af de enkelte?

Evt. kontakt mig på mail n-haarup@hotmail.com, hvis jeg ikke har forstået dig korrekt :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)