Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drøm om tøjforretning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey derude!

Jeg er en femtenårig fyr, som går med en masse tanker i hovedet omkring forretning. Jeg kunne utroligt godt tænke mig at producere mit eget tøj med eget design, print osv. og sælge det til venner og familie i første omgang. Men da jeg ikke ligefrem er velkendt med tekstilbranchen, kunne jeg godt tænke mig at vide lidt her og der, også omkring forskellige forbehold jeg skal tage mig ved forretning, import osv. :-)


Min egen mor er selv i tekstilbranchen, og har siden jeg blev født handlet med tøj til kvinder og børn, så hun er meget velkendt med branchen og støtter helt klart op om mig med mine idéer. Dog kender hun ikke meget til drengetøj, men kan dog hjælpe mig noget af vejen. Da hun desværre ikke selv designer tøjet, kender hun heller ikke til programmer som Photoshop og Illustrator, hvor jeg dog kan en masse basisting. :-)

Jeg har selv fundet en leverandør i Indien, der kan producere t-shirts med print til 4 USD styk, hvis jeg køber 200, og har netop overført penge for en prøve, som jeg venter på at få leveret. Dog har jeg ingen idé om hvor god leverandøren er, men nu venter jeg og ser. Er der nogle der evt. ellers kan anbefale mig en leverandør af t-shirt af høj kvalitet til gode priser, eller kan give mig råd til at finde en pålidelig, god og billig leverandør i lande som Indien? Har selv fundet leverandøren på alibaba.com.

Er der evt. også nogle der kan foreslå nogle gode programmer til at designe? Indtil videre har jeg brugt Photoshop, da jeg helt klart er bedre i det end Illustrator. Har lavet mit design, gemt det i den højeste kvalitet, fundet et billede af en t-shirt på nettet, og lagt printet henover på billedet, hvor jeg også tegner streger og skriver centimetermål af ærmer, hals osv. Det har min mor hjulpet mig med, så det burde have gået fint. Ved godt, at dette klart ikke er den bedste måde at designe t-shirts på, men kender ikke andre metoder, og det gør min mor desværre heller ikke.

Hvad med importregler og copyright?? Er der noget man skal tage højde for der, hvis det kommer så langt at jeg bestiller et større lot, når jeg på et tidspunkt er blevet tilfreds med mit produkt?? :-)

Til min første prøve har jeg valgt digital print, da jeg efter at have læst om de forskellige metoder, tænker det er den type print jeg ønsker. Printet er et billede af en person, jeg har fundet på Google. Dog er billedet så redigeret, at det ville være umuligt for folk at genkende personen, no doubt. Skal jeg alligevel tage højde for noget her?

Som I nok kan høre, har jeg meget begrænset erfaring, men har alligevel valgt at kaste mig ud i det, da jeg synes det lyder spændende og gerne vil prøve det af. :-D

Hvis der er andet I tænker jeg behøver at vide, ville jeg være lykkelig hvis I gad at svare mig, da jeg næsten ikke kan vente med at komme i gang! :D

I må have en fantastisk dag!

Tilmeldt 15. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)