Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma computer

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror jeg har forstået det.

Men du har ret, jeg tager den med revisoren..

Jeg siger igen, rigtig mange tak for din hjælp John :)

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige et enkelt spørgsmål til dit svar her.

Cookie - John Hannover:
Du bogfører den i to linjer, en uden moms (småaktiver) på 1125 og en ren moms på 125 kr (købsmoms) citat slut

De sidste 125 kr, hvordan bliver de betalt? Er det "virksomheden", hvori at jeg derved skal betale mere i skat, eller er det min private konto der skal dække det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

der er vel ikke nogen sidste 125 kr Det var 1250 kr i alt og 1125 er småaktiver som jo er virksomheden og 125 er moms som også er virksomheden så der er ikke noget privat, blot er momsfradraget kun af firmadelen og resten er så en almindelig udgift i virksomheden

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår dig godt nu.

1000 kr er prisen ex moms.

Normalt ville jeg fratrække 250 kr i moms, istedet fratrækker jeg 125 kr i moms, og de "sidste" 125 kr, ryger med i den oprindelige pris, og er derfor blot en del af firmaets omkostninger.

Jeg tror jeg forstår det hele nu, men jeg synes egentlig det er en underlig måde at gøre det på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må du henvende dig til ministeren om du - men det er altid sådan. Hvis momsen ikke kan fratrækkes så er det jo en helt almindelig omkostning. Det gælder her hvor en del er privat, og man kunne mene det så skulle betales privat - men så kunne man også mene at en del af selve computeren skulle betales privat og da man godt må han en firmacomputer og bruge den privat også, så er det nu en gang sådan

Det er samme hvis du har en hvidpladebil og køber brændstof. Du må så slet ikke trække moms fra når det er hvidpladebil, selv om det er på regningen, men så er helt prisen bare en omkostning i firmaet, så princippet er det samme for al moms som har masser af den slags som du ser her:

http://www.danskrevision.dk/Nyheder/Documents/Marts%202012%20Skatte-%20og%20momsfradrag%20ved%20repr%C3%A6sentation.pdf 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe, det er rart at det er sådan, det vil jeg da sige, for det gør ikke ondt på min private konto så.

Men det vrider min hjerne lidt, at jeg skal indtaste noget der ikke står på regningen.

Men tak for hjælpen :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud over moms som kan stå på en regning og ikke må fradrages - eller kun delvis fradrages som jeg viste i eksemplet og som du herefter kan glemme, kan der være ting du skal indtaste men så alligevel når du har lavet dit regnskab skal tillægges resultatet - f.eks. gaver og alle de ting du så i skemaet http://www.danskrevision.dk/Nyheder/Documents/Marts%202012%20Skatte-%20og%20momsfradrag%20ved%20repr%C3%A6sentation.pdf som ikke har 100% fradrag i rubrikkerne for skattefradrag - alt det skal du kunne redegøre for og tillægge dit resultat fra dit bogføringsprogram, når du opgiver resultatet til skat. Det er således ET driftsresultat og ET skatteresultat - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)