Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af lederskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tidens ledelsesparadigme stiller store krav til lederen som et helstøbt, filosoferende, modigt og reflekterende menneske. Der findes inspiration alle steder, kurser, litteratur, online diskussioner osv. Ifølge Kirkeby 2002 -
"At forme sin egen platform for dette betyder at man udnytter enhver situation til at blive bedre til det gode - det handler om træning, træning og atter træning"
Vor egen tænkning kan undersøges på mange måder, ikke mindst gennem samtalepartnere Smile Kunne der være behov for at forum hvor man kunne etablere kontakt med ligesindede omkring dette emne, eller kan man gøre det her?  Altså en form for ikke kommerciel coaching, samtaler til gensidig inspiration og udvikling. Måske en kreds med flere, eller blot duo sammensætninger? - "face to face" - eller "Leder-dating" -

 

M.v.h.

PAV.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - for mig er de ting du nævner det som jeg lægger vægt på i begrebet MENTOR. Man søger mentor for at finde en der kender nogen der har penge og vil investere i en, men de ting du nævner - inkl. hele CSR/Corporate social responsibilty - personale ledelse - etik er noget en Mentor ofte med universal viden og erfaring fra områderne, meget lettere kunne byd ind med - frem for altid kun - søger en der kan finde penge eller kan gøre os kendte på markedet

Jeg siger ikke det sidste ikke er væsentligt, men ja - den ikke commercielle coaching er givet overset og kombineres den coaching vedr forretningsplaner og budgetter, så har man jo noget der ligner ----- et bestyrelsesmedlem.

Om man kan få noget i gang her ANER jeg ikke Smile

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

PAVJ:

Kunne der være behov for at forum hvor man kunne etablere kontakt med ligesindede omkring dette emne, eller kan man gøre det her?  Altså en form for ikke kommerciel coaching, samtaler til gensidig inspiration og udvikling. Måske en kreds med flere, eller blot duo sammensætninger? - "face to face" - eller "Leder-dating" -

 

M.v.h.

PAV.

Personligt vil jeg gerne høre hvilke metoder og mindset folk med praktisk erfaring bruger som ledere. Udfra den indlejrng jeg har på baggrund af mine erfaringer, så mener jeg helt bestemt at sådan et forum vil fungere. 

/Simon

Fra Vejle
Tilmeldt 21. Oct 13
Indlæg ialt: 21
Fra  Pigespil.dk Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pav.

Jeg er af den overbevisning, enten så har du leder egenskaber, eller så har du ikke. Der er dem, som er de "fødte" ledere, som naturligt, tager leder rollen, som folk kan læne sig op af, da de ikke selv har evnerne til det, og det er der bestemt ikke noget forkert i, for vi skal jo gøre, det vi er bedst til, og som i sidste ende, giver det bedste resultat.

Så er der de ledere, som er blevet pålagt en leder rolle, men som ikke magter rollen, da de ikke har de menneskelige egenskaber.

Med egenskaber mener jeg, at det vigtigste for en leder er, at du har menneskelige egenskaber, kan sætte dig ind i folks forskellige situationer, lytter, og derefter kan du som leder, gå ind og vejlede, rådgive, dele ud af egne erfaringer, som kan være med til at inspirere din gruppe, dit team og ansatte, så man i fællesskab, skaber resultaterne.

Mvh

Allan

www.pigespil.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)