Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Codan "Hackerdækning?"

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg sidder og hører radio her en sen Torsdag eftermiddag, og hører så for 5. gang i dag om Codans "Hackerdækning". Jeg er sikker på, at det er et godt træk af codan, i denne tid hvor man er så bange for hackere, at nogle naive folk vil hoppe i. Men mig får de dælme ikke med på bølgen - men er jeg bare en dum stædig nordjyde? Er der et behov? Jeg har aldrig været, og er ikke bange for en hacker tømmer min konto. Men burde jeg måske være det? Er der nogen af jer der har tegnet den omtalte forsikring, overvejer det, eller har været udsat for "hackerangreb, som tømmer kontoen"?

Med venlig hilsen

Claus von Arenstorff 

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gider heller ikke tegne sådan en. Mest fordi at jeg er sikker på mig selv. De vil formentlig ikke kunne hacke sig ind, medmindre de kommer ind på min computer. Og jeg er meget påpasseligt med at åbne ting, jeg ikke ved hvad er. Vil hellere slette mailen, end at tage chancen. Jeg har aldrig haft et virus program, kun når jeg har ville tjekke, om jeg har haft virus.. Hvilket jeg ikke har haft i over 10 år nu. Så noget må jeg gøre rigtigt.

Fra Hjortshøj
Tilmeldt 3. Aug 13
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus,

Så vidt jeg ved tilbage fører MasterCard og Visa en transaktion ikke foretaget af dig ved indsigelse gennem banken. Det er både baseret på min egen erfaring, men også hvad jeg har hørt rundt omkring.
 

Mvh
Asger Emborg

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 118
Fra  49Brands Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er genialt.

Næsten lige så 'dirty' som de sælgere der altid prøver at prange en extra-forsikring på ved køb af elektronik. En forsikring der stort set er en kopi af almene forbrugerrettigheder :-)

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle forsikringsselskaber (mig bekendt) tilbyder en sådan IT-kriminalitets forsikring. Den koster ca. 300/årligt (eller det er hvad jeg giver). Det forholder sig således at når man har virksomhed, er man ikke dækket ind, såfremt ens konto skulle blive lænset. Man er automatisk dækket af bankens forsikring, som privatperson.

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi har for nyligt tegnet en (dog ikke ved codan). Den kostede ikke ret meget så i forhold til risikoen, så jeg synes at pengene er godt givet ud.

En af vores kunder har for nylig prøvet at blive hacket, i deres tilfælde betød det, at de ikke havde adgang til netbank i dagevis, deres MasterCard osv. blev spærret og uheldigvis var hele deres database også blevet slettet, så de måtte lægge nogle overarbejdstimer ind på at få alt op og køre igen.

Man forsikrer sig jo også mod indbrud og lign. - så når det ikke koster mere end det gør, ville det næsten være dumt ikke at forsikre sig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

private IT forsikringer dækker ikke erhverv . det skal tegnes i erhvervs CVR nummeret. Bankerne dækker generelt jo alt for private der mister kort, blir luret ved kontanthævninger eller - blir hackede. For erhvervskonti har bankerne ingen pligt til at dække og jeg tegner forsikring. Jeg ville ikke gøre det for konti i erhverv med mindre beløb, men har man svingende beløb og kan kommer over millionen på erhvervskonti, så mener jeg det er en rimelig forsikring. http://website.willis.dk/ er blandt de mest rutinerede netop i den slags. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kald mig gerne både paranoid og overforsigtig, men det handler ikke længere blot om hvilke hjemmesider og programmer man åbner, der eksisterer sikkerhedshuller overalt, særligt omkring mange af de programmer vi anvender aller mest, afdækkes der hele tiden nye sikkerhedshuller: https://www.csis.dk/da/csis/blog/

I en enkeltmandsvirksomhed er det rimeligt simpelt, at styre sit eget forbrug af hjemmesider, programmer og åbning af spammails, men ligesåsnart du har ansatte er spørgsmålet i hvor høj grad du tror de også tager højde for dette ?

Se bl.a. dagens overskrift: http://www.bt.dk/udland/376.000-europaeere-har-faaet-hacket-deres-kreditkort

Samt øvrige fra tidligere:

http://www.altomdata.dk/saadan-beskytter-du-din-virksomhed-mod-hacker-angreb

http://nordjyske.dk/nyheder/smaa-virksomheder-undervurderer-hacker-risiko/96de97b9-36a5-4af8-8188-46b1562e4b6f/112/1513

http://www.version2.dk/artikel/fet-goer-status-flere-store-danske-firmaer-blev-hacket-sidste-aar-52267

Særligt artiklen fra Nordjyske, synes jeg er relevant. Af 47.000 undersøgte angreb vidste de 70 % ikke de var blevet hacket, pga. intet umiddelbart tab i penge !

Hvis risikoen kan afdækkes for bare 300,- om året, synes jeg personligt det er penge godt givet ud.

 

 

 

 

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:
Hvis risikoen kan afdækkes for bare 300,- om året, synes jeg personligt det er penge godt givet ud.
++ enig

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Forsikringer får man forhåbentlig aldrig brug for og man forsikrer sig typisk for uventede ting, som kan true ens forretning.  300-500 kr er til at overskue hvis man som John skriver har større kontantbeløb stående på sin driftkonto -  så er det tilfældet så bør man tegne en sådan forsikring

Er man et enkeltmandsselskab med mindre beløb stående på kontoen, så spar pengene og køb et par flasker god rødvin eller et Amino Plus abonnement istedet

www.forsikringagenten.dk - Vi hjælper dig med erhvervsforsikringer, så du kan koncentrere dig om dit firma  

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)